Avatar billede Flexbb Nybegynder
26. marts 2012 - 17:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed til Ekstern harddisk

Hejsa.

Jeg søger et program der kan sætte en kode til min ekstern harddisk når man kobler den til PC. Men derudover skal det program der låser indholdet i min ekstern harddisk ikke kunne slettes af andre. For hvis program slettes - Ja så slettes jo hele mit indhold.

Så jeg ønsker et program der kan låse mit indhold med en kode SAMT være i stand til ikke at blive slettet. Dvs., når man trykker delete på programmet, skal den afvise det og ikke slette det.

Programmet må meget gerne være gratis, men det er også okay hvis det koster penge.

Jeg ønsker at vide det BEDSTE program i kender, der findes på markedet. Det er indhold, der er meget værdifuld for mig.

På forhånd tak.
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2012 - 18:33 #1
Et af de bedste gratis (også bedre end en lang række købeprogrammer):
http://www.truecrypt.org/
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2012 - 19:58 #2
Det er altid let at komme ind på en ekstern HDD. Så vidt jeg ved, kan man ikke gøre andet end at enten kryptere indholdet, eller lave en krypteret box som ja True crypt. Eller flere boxe. Man kan dog ikke forhindre at indholdet slettes, om ikke andet så med CCleaner, Acronis eller Killdisk. Jeg bruger selv True crypt og tør godt anbefale det.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2012 - 20:00 #3
Avatar billede Blueeyez Mester
26. marts 2012 - 20:34 #4
#0 Som de andre skriver så er truecrypt en god løsning, jeg vil dog opfrodre dig til og have en hdd liggende som skal være identisk og ikke nødvendigvis krypteret.. (Blot fordi jeg ved en hdd kan fejle og fordi dit data er krypteret så er det endnu nemmere og skade)

Et godt råd er at køre en alm formatering for og tjekke efter fejl (Dvs ingen ekspres formatering) ret træls og sætte den til bedste kryptering som så tager en del tid og så fejler den pga en harddisk fejl.. (Vil dog påpege følgende er blot et råd)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 02:07 #5
Kunne ikke bruges, da man kan slette indholdet - desværre.

Læg svar..
Avatar billede chalde Seniormester
01. april 2012 - 14:01 #6
#5 Medmindre du investerer i en godt pebret disk med hardwarebaseret kryptering, så er det desværre ikke muligt at gardere sig helt imod.
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 15:48 #7
Lægger du svar, så får du lige pointene som tak for din hjælp samt tålmodighed :)
Avatar billede chalde Seniormester
01. april 2012 - 17:09 #8
Ingen point til mig tak ;)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 17:38 #9
Det er i orden. Jeg lukker spørgsmålet.