Avatar billede kimtheman Novice
25. marts 2012 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En bærbar brænder fast i opstart.

Har en Dell som brænder fast i opstart, der hvor man kan se "bjælken" der kører frem og tilbage. Og pludselig stopper den og kører ikke længere...

Ram er taget ud og tjekket individuelt. Og har også prøvet med en helt anden block.

Harddisk er taget ud og tjekket med CrystalDiskInfo, samt denne er blevet scannet uden problemer.

Jeg har derefter geninstalleret styresystemet og under opstart af det nyinstalleret system gør den det samme.

Vil mene der er en fejl på bundkorttet. Men nogen der har en anden teori?
Avatar billede djras Nybegynder
25. marts 2012 - 21:09 #1
Har du prøvet en anden skive med styresystem,eller et andet diskdrev? Der kan være fejlmuglighed her..(læsefejl)
Avatar billede kimtheman Novice
25. marts 2012 - 21:21 #2
skive med styresystem er nok´ikke fejlen da problemet var der før og efter geninstallation med en "ny ren skive" i forhold til den pc er leveret med.

Diskfejl kan det nok være med ser fin ud med CrystalDiskInfo. Og har heller ikke lige en anden disk til bærbar jeg kan prøve med.
Avatar billede djras Nybegynder
25. marts 2012 - 21:34 #3
Jeg mener dit DVD drev måske laver læsefejl.Har selv prøvet det med et næsten nyt drev.Derefter prøvede jeg et eksternt drev,og kunne så indlæse mit styresystem fejlfrit...Din HDD kan alligevel godt være problemet,selv om du ikke kan se nogen fejl.Prøv en anden.
Avatar billede kimtheman Novice
25. marts 2012 - 21:47 #4
Som sagt så var fejlen der også da styresystemet var installeret (dette kan så ikke havde noget med drevet at gøre?). Og derefter en geninstallation hvor fejlen også var der.

Som sagt kan jeg ikke prøve en anden harddisk, da jeg ikke har en anden der passer til en bærbar (og alligevel så kan jeg lige prøve at tilslutte usb harddisk og så start fra denne og se om installation så lykkes og der kan startes derfra.
Avatar billede djras Nybegynder
26. marts 2012 - 15:00 #5
Fejlen var der også,da styresystemet var installeret!
Dermed kan det da godt være at dit DVD drev er defekt!!!!
Prøv evt.et andet styresystem. Der kan godt være fejl på din originalskive.
Jeg tror stadig ikke på et defekt bundkort...
Avatar billede kimtheman Novice
26. marts 2012 - 17:05 #6
blev måske misforstået. Men styresystemet er et andet end det der var installeret hvor fejlen også var. Så styresystem har vi så udlukket.

Når styresystemet er installeret skulle den vel ikke brænde fast i opstart i windows da den vel ikke der bruger cdrom drevet til noget.

Er der en nem måde at disable det cdrom drev på. Da jeg har kigget i Bios og kan ikke se muligheden derinde.

Prøvede med anden usb harddisk. Og denne gav en blå skærm under installationnen.
Avatar billede djras Nybegynder
26. marts 2012 - 21:04 #7
Under installationen kan der være læsefejl fra DVD drevet,uden at man opdager det.Dvs. installationen fortsætter,og færdiggøres med fejl.
CD rom kan som regel disables i bios.Men det behøver du ikke gøre.

Jeg har før prøvet at installere med et defekt drev,og oplevet nogenlunde samme fejl.
Jeg bruger HD Tune Pro til at fejlfinde på harddiske.
Avatar billede kimtheman Novice
26. marts 2012 - 23:41 #8
Jeg fik den genstartet i fejlsikkert tilstand. Og gik i enhendshåndtering og disable cdrom drevet. Og derefter startede den...Så det var drevet...takker.

Smid et svar for point.
Avatar billede djras Nybegynder
27. marts 2012 - 14:28 #9
Svar...
Avatar billede kimtheman Novice
27. marts 2012 - 16:28 #10
takker for hjælpen...kanon
Avatar billede djras Nybegynder
27. marts 2012 - 16:56 #11
Det var så lidt...