Avatar billede appel Novice
25. marts 2012 - 13:04 Der er 6 kommentarer

Er nødt til at resette netværks adapter meget ofte

Jeg har fornylig fået en Lenovo B570. Den har åbenlyse problemer med wifi. Den kan ikke finde det trådløse net på mit arbejde og jeg bliver ofte smidt af nettet når jeg er på mit wifi net hjemme. Den kører problemløst med trådet net. Den er også fint hurtig når den har forbindelse med det trådløse derhjemme. Men som sagt bliver jeg smidt af tit (og det sker ikke med min andre computere, iPhone osv.). Når jeg laver et reset af netværks adapter kan den connecte igen. Jeg har fået Windows til at søge efter opdaterede drivere men den returnerede med at mine netværks drivere var opdaterede.
En anden observation er at den generelt virker til at have en svagere antenne, da den ikke kan se lige så mange net som mine andre computere kan (bor i lejlighed)

Så hvad kan der være galt? Den kan som sagt godt forbinde på mit hjemmenetværk, men det kræver jeg ofte laver et reset. Jeg kan ikke connecte på mit arbejdswifi.
Avatar billede thov Forsker
25. marts 2012 - 13:47 #1
Du har fået dig en 'svagpisser', og det er du ikke alene om (svoger har f.eks. også en).

Der er et par indstillinger du kan prøve med i strømspare og netværk.
Hjælper det ikke, må du sende den til reparation, eller investere i en wifi USB adapter.
Avatar billede appel Novice
28. marts 2012 - 09:43 #2
Hvilke indstillinger er det du tænker på?

Og har din svoger samme problemer med wifi? Ved du hvad han har gjort?
Avatar billede thov Forsker
28. marts 2012 - 16:30 #3
Du har nok en betværksindstilling som denne http://peecee.dk/upload/view/35891

Og svogeren - Den er opgivet, og kører udelukkende via kabel.
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. april 2012 - 10:03 #4
Prøv at se på egenskaber for wifi kortet
Faneblad Avanceret - vælg Effekt hvad siger den.

Jeg har oplevet ved forskellige fabrikater at den er sat lavere, jeg mistænker fabrikanten for at sætte bevidst lavt for at reklamerer for at fremvise gode tal, for lang tid på batteri

Faneblad Avanceret - Minimalt strømforbrug
Den er normalt aktiv og det plejer ikke at betyde noget.
Men måske
Avatar billede appel Novice
13. juli 2014 - 17:03 #5
jensen hvis du vil have point må du ligge et svar :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. juli 2014 - 17:07 #6
Tag du bare selv point :-)