Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 22:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kører kun i fejlsikret

Kører DELL DIMENSION 5150 - 5 år gammel. Systemet er forkert indstillet, efter at jeg har pillet lidt. Ved F2 kan jeg ikke restore. Systemgendannelse virker ikke. Netbank virker ikke. Kan ikke geninstallere XP. Kan ikke installere ny JAVA,
da Systemadministrator er forkert indstillet. Har forsøgt at installere de rigtige drivere. Forgæves forsøgt med MICROSOFT FIX IT.
24. marts 2012 - 22:14 #1
... liiiidt mere info ? Det hele er jo blandet sammen...

*** virker ikke ???
Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 22:16 #2
Hallo Larry. Hvad skal du bruge ?
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2012 - 22:16 #3
Ja "hvordan" virket det ikke? Er det som om du ikke har rettighederne til det? Prøv at gøre tingene med Super administrator: http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2012 - 22:17 #4
#2: Kom med nogle fejlmeddelelser og skriv hvad der sker når du gør de forskellige ting.

PS: Du skal IKKE selv lægge svar! Det er til løsninger og pointgivning som der står!
24. marts 2012 - 22:27 #5
Pssssst: Hvis det er det gamle XP er der ikke noget der hedder "Super administrator" ...

Men synes stadig ikke at have fået nødvendig info ???
Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 22:47 #6
Der er ikke noget i tilbehør på gammel XP Home, som du beskriver det. Og det er SYSTEMadministrator hos mig, der er forkert anmærkning i, ikke SUPERadministartor.
Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 22:53 #7
Når jeg starter kommer der en fejlmeddelelse "floppy disk" - tryk F1 for at fjerne. Blåt DELL kommer frem og herefter 3 valgmuligheder :
Windows
installation, den sidste fordi jeg har forsøgt at installere fra orig. XP-CD. Hvis jeg så ikke trykker F8, sker der ingenting. WQindows vinduet starter, men efterfølgende er der sort vindue...ingen tekst...ikke noget som helst. Jeg har prøvet atvente en time, men intet sker. Menh ved at trykke F8 får jeg jo nogle valgmuligheder. Men kan ikke starte i NORMAL, sidste konfiguration, hvor saystemet virkede og fejlsøgning virker heller ikke. Kun VGA-tilstand og fejlsikret virker. Hcvis jeg trykker FEJLSIKRET MED NETVÆRK, kører maskinen kun FEJLSIKRET. ordet netværk mangler.
Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 22:56 #8
Når jeg starter kommer der en fejlmeddelelse "floppy disk" - tryk F1 for at fjerne. Blåt DELL kommer frem og herefter 3 valgmuligheder :
Windows
installation, den sidste fordi jeg har forsøgt at installere fra orig. XP-CD. Hvis jeg så ikke trykker F8, sker der ingenting. WQindows vinduet starter, men efterfølgende er der sort vindue...ingen tekst...ikke noget som helst. Jeg har prøvet atvente en time, men intet sker. Menh ved at trykke F8 får jeg jo nogle valgmuligheder. Men kan ikke starte i NORMAL, sidste konfiguration, hvor saystemet virkede og fejlsøgning virker heller ikke. Kun VGA-tilstand og fejlsikret virker. Hcvis jeg trykker FEJLSIKRET MED NETVÆRK, kører maskinen kun FEJLSIKRET. ordet netværk mangler.
24. marts 2012 - 23:01 #9
... du har "fucket" systemet godt op !!!

Boot op på din ORIGINALE XP CD og NEDLÆG PARTION(R) for at begynde HELT forfra ...

--

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

Nærlæs iøvrigt her ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Igen ->
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Derfor kommer der muligvis ikke flere andre indlæg i denne tråd !!!
Du har gjort det samme i dine tidliger spørgsmål - derfor er de gået 'i stå' ...
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/buskads
Avatar billede buskads Nybegynder
24. marts 2012 - 23:14 #10
Tak, tak. Jeg er for træt nu. Vender tilbage i morgen.

Ha´ en go´ aften !
25. marts 2012 - 09:57 #11
(Og IGEN lægger du det som [svar] ...)
Avatar billede buskads Nybegynder
25. marts 2012 - 17:51 #12
Hej Larry.
Pardon ! Det er først nu gået op for mig, at det vist nok er en "kommentar" man skal skrive. Eller er det ? Er iøvrigt meget tilfreds med dine svar, så du får allerede nu point´ene. Jeg er dog ikke kommet videre. Vejret har jo været til have.

Buskads
Avatar billede buskads Nybegynder
22. juni 2012 - 20:23 #13
Er løst.

buskads
Avatar billede buskads Nybegynder
06. november 2012 - 20:14 #14
Hej.

De gamle point får du her - 60 point