Avatar billede saintkc Nybegynder
24. marts 2012 - 15:05 Der er 5 kommentarer

Sort skærm på stationær pc

Hejsa.

Min PC laver ballade håber nogen herinde kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der er galt. Når jeg starter den op så starter den normalt op og jeg får et blink på skærmen også går den i sort som jeg "genskabe" ved at slukke og tænde skærmen. Når den er færdig med at starte helt op og er i windows 7 kan jeg blive ved med at tænde og slukke skærmen og så se meget kort hvad der burde være på skærmen. Jeg har lidt mistænkt mit grafikkort som til at være problemet. Nogen der evt. kan bekræfte mig i det så jeg ikke farer ud og køber nye dele som det så ikke er alligevel?
Skærmen gør det allerede fra start af så har ikke mulighed for at se BIOS eller noget som helst.
Avatar billede kasperhauge Praktikant
24. marts 2012 - 15:27 #1
Har du evt prøvet med en anden skærm? Noget kunne tyde på, det er denne der er stået af, har oplevet samme problem før.
24. marts 2012 - 16:04 #2
... hvis den også gør det lige meget hvad du 'sender' til skærmen, så er det skærmens BackLight der er DØD !!!
Avatar billede saintkc Nybegynder
24. marts 2012 - 17:17 #3
Jeg har prøvet med en anden skærm som også gør det. Prøvet at skifte til det indbyggede gfx kort som er på bundkortet. Når jeg gør det sidste kommer der intet signal til skærmen overhovedet. det kan vel også være bundkortet eller ?
Avatar billede kigan Nybegynder
24. marts 2012 - 19:09 #4
Hej når du skriver du har prøvet med det onbord grafigkort har du så taget det andet ud af pcen og været inde i bios'en og slået det onbord til for det kan være deaktivet i bios'en så derfor der måske ikke kommer noget signal fra det.
Avatar billede saintkc Nybegynder
24. marts 2012 - 20:23 #5
Hvis jeg bare kunne komme ind i BIOSen ;) Jeg når lige at kunne se at den kører BIOS, og så "slukker" skærmen. Ligner at skærmen modtager et signal men har ikke et "fast" billede så jeg kan nå at gøre noget som helst.
Jeg er ved at være godt og grundigt i vildrede. Er bange for at det evt. kunne være grafikportene som er stået af.