Avatar billede ggh Nybegynder
22. marts 2012 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kopierer grafer fra excel til Powerpoint

Hej
Efter jeg er skiftet til windows 7 har jeg fået følgende problem. Når jeg har lavet grafer i excel og vil sætte dem ind i powerpoint (ved copy/paste funktion) så skifter hele formateringen så alle grafer får nogel helt andre farver osv. Det kan løses ved at sætte graf ind som billede. Men nogen gange vil det være rart om man bagefter kan redigerer i grafen inden i powerpointen.
Nogen der har fundet en løsning på dette?
Ggh
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 14:21 #1
De grafer du sætter i PP, er de baseret på samme Excel fil (dynamiske data)?

I givet fald kunne graf indsættes i PP og opdateres via kædeforbindelse til Excel.

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede ggh Nybegynder
22. marts 2012 - 14:28 #2
I tidligere version af Windows kunne man bare kopierer en graf ind og når man så dobbeltklikkede på den så kom man ind excelarket. Betyder det der er kæder så? Jeg er ikke så skarp på den tekniske del af programmet :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 14:35 #3
Hvilken Officeversion anvender du?
Avatar billede ggh Nybegynder
22. marts 2012 - 14:36 #4
office 7 tror jeg den hedder
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 14:53 #5
2007 ?
Avatar billede ggh Nybegynder
22. marts 2012 - 14:57 #6
ja det må være den.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 15:01 #7
Sæt ind / indsæt speciel / indsæt kæde
Avatar billede ggh Nybegynder
22. marts 2012 - 16:53 #8
Ih tak jeg tænkte nok det var så nemt når bare man ved hvordan.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 23:16 #9
Så får du et svar..