Avatar billede kadafi Nybegynder
22. marts 2012 - 12:14 Der er 12 kommentarer

Mac Mini Snow leopard - Recovery/boot partition mangler

Hej

Jeg har installeret Windows 7 på min Mac Mini i stedet for Snow Leopard som fulgte med.
I processen tror jeg at jeg har slettet den boot/recovery partition som man bruger til at boot up med.

Det resulterer i at jeg ikke længere kan boot med Snow Leopard installations cd for at re-installere Snow Leopard.
Den viser kun en grå skærm.
Har prøvet alle mulige taste kombinationer ved opstart.

Er der nogen som har et råd?

På forhånd tak..
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 12:28 #1
Du har altså bootet op med ALT tasten nede? Hvis ikke der virker er det ikke harddisken men firmwaren du har ændret...
Avatar billede kadafi Nybegynder
22. marts 2012 - 12:49 #2
Hvad gør man hvis man har ændret firmware?

Og hvordan har jeg ændret firmwaren i første omgang????????
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 13:44 #3
#2 Det kan du kun hvis du virkelig gør noget for det. Det er meget svært, og umuligt at gøre ved en fejl.

Men du har altså prøvet boot med ALT?
Avatar billede kadafi Nybegynder
22. marts 2012 - 13:51 #4
Ja boot med ALT giver en grå skærm med et billede af en HDD hvor der står Windows.
Når jeg så indsætter min Snow Leopard DVD, står den og læser i en ca. 45 sekunder, hvor efter den spytter DVD'en ud..
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 14:17 #5
Og hvis du så sætter CD'en i igen?
Avatar billede kadafi Nybegynder
22. marts 2012 - 14:49 #6
Ingenting, samme om igen..
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 14:50 #7
Så er det DVDen der er defekt.
Avatar billede kadafi Nybegynder
22. marts 2012 - 15:12 #8
Altså selve drevet?
For har prøvet med en del Mac OS X installations DVD'er..
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 15:16 #9
Ville egentlig have sagt det var skiven. Men hvis du har prøvet flere skiver må det være drevet.
Avatar billede kado Nybegynder
22. marts 2012 - 17:12 #10
Tag det nu roligt, der er formentligt kun een ting galt.

Du har valgt, at installere windows direkte på Mac-partitionen.
Det kan du IKKE.

1. Nu skal du så lave noget arbejde i stedet for:
Isæt MacOS CD
Genstart mens du holder "C" nede
Så booter maskinen forhåbentligt på CD-en.

2. Hvis den gør, så skal du vælge at formatere disken i Diskværktøj.

Hvis den ikke gør,
skal du tage disken ud,
formatere disken via en PC
isætte den igen

Gentag så punkt 1.

/kado
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 17:21 #11
#10:

Lige meget hvordan og hvorledes, når du booter med ALT nede får du oversigt over samtlige drev du kan boote fra. Hvis ikke den vil genkende OS X DVD'en er det enten skiven eller drevet der er problemet. Desuden skriver du at man ikke kan installere Windows direkte på harddisken. Det er da egentlig også noget sludder. Selvfølgelig kan du da det. Dog vil det være besynderligt ikke at gøre det via. bootcamp, men hvis ikke man ønsker at have OS X, men blot kun Windows kan man da sagtens installere Windows direkte på harddisken.
Avatar billede kadafi Nybegynder
26. april 2012 - 14:38 #12
Tak for forslagene.

Ingenting virkede, så jeg gik ud og købte den nye Mac Mini, problem solved :-)