Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
21. marts 2012 - 14:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til logisk funktion in Excel.

Hej,

Jeg er ved at lave en IF/AND formel i excel 2010.

i talesprog vil jeg gerne have at hvis en værdi (her er det F26) er større eller lig med 0, og mindre eller lig med 49. Skal min celle referere til en anden celle (S4). Ellers skal den blot skrive 0.

Den celle jeg skriver i er R18.

Jeg er kommet frem til følgende formel: =IF(AND(49>=$F$26;$F$26>=0;);S4;0)

Men lige meget hvilken værdi der er i F26 (altså om den skulle givet et sandt eller falsk udsagn) får jeg værdien 0 i den celle jeg skriver i.

Kan I se hvorfor?

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2012 - 14:13 #1
=HVIS(OG(49>=$F$26;$F$26>=0);S4;0)

der er et ; for meget i din formel  før )
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
21. marts 2012 - 14:17 #2
LOL - godt set.. :)
Svar?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2012 - 14:26 #3
Det får du her..