Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
20. marts 2012 - 16:42 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

GA 311 / GA 511

Hej hej

Jeg har haft gentagene problemer med mit kablet og trådløse netværk.
Lidt bagrunds historie
Har haft en trådløs zyxel router med 4 porte, og en alm 8 ports switch sat til den. Da jeg har 7 kablede udtag i hytten.
Men jeg oplever udfald og vil derfor gerne bytte det gamle ud og have nyt.
Og så ville det være relevant at udskifte til en kombineret trådløst og kablet med 8 porte. for at spare strømmen på en ekstra enhed.

Og nu til sagen.
Har fundet en "ProSafe® Wireless-N 8-port Gigabit VPN Firewall FVS318N"
http://www.netgear.com/business/products/security/wireless-VPN-firewalls/FVS318N.aspx

Som jeg ville mene skulle kunne klare det.
Men når man kigger på producentens produkt data deres hjemmeside. bliver jeg lidt i tvivl da jeg ser deres oversigt over portene. Der er opgivet 4 x GA311 og 4 x GA511. til henholdsvis server og desktop pc´ere. Men er det nået jeg skal tage højde for? eller kan jeg bare koble op og bruge den som en alm switch?
Hvis i har andre forslag til mit problem er i meget velkommen.

På forhånd tak
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. marts 2012 - 16:58 #1
Som jeg læser den er GA311 og GA511 andre af netgears produkter, bl.a. netkort til server og til arbejdsstationer, og burde derfor ikke have nogen betydning for hvad du sætter til de porte.
Avatar billede LPAnd Nybegynder
20. marts 2012 - 20:18 #2
De 8 porte i FVS318N er helt ens. Netgear har bare illustreret hvad du kan putte i dine pc'er eller servere for at forbinde dem til routeren.
Du kan derfor bruge de 8 porte som du vil til hastigheder på op til 1 gigabit. Desuden kan du forbinde pc'er trådløst med op til 300 Mbit (802.11n). Hastighederne du reelt vil opleve er dog en hel del lavere - det er normalt.
Mht. dit oprindelige problem skriver du ikke noget om hvorvidt det er på kablet net eller trådløst net du oplever udfald. Der kan være forskellige årsager til udfald med den ene og den anden slags net.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
20. marts 2012 - 20:43 #3
LPAnd
Jeg har problemer både med det trådløse og det kablede. Ip registrering, signal styrke, tab af forbindelse, kortvarig høj ping. Har prøvet at deaktivere den trådløse del i min trådløse router, dog uden nogen videre effekt.
Og så ville jeg måske få det lidt lettere mht opsætning af mit net vedr NAS og pc´ere internt hvis det hele sidder på samme unit. Og så får jeg også opgraderet hastigheden på mit trådløse net og kablet ved køb af den netgear.

Men dejligt at høre jeg kan bruge de 8-porte "som jeg vil".
Jeg angiver jer begge for at korrekt svar