Avatar billede henrikgr Nybegynder
20. marts 2012 - 11:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem med at tilgå Synology NAS

Hej eksperter

JEg har lidt problemer med at tilgå min NAS. Det underlige er at det er afhængigt af hvilket netværk jeg prøver fra om jeg kan tilgå den.

Situationen er at hvis jeg vil tilgå NAS'en fra min telefon, hvad enten det er på ftp eller DSfile så kan jeg ikke få kontakt med den når jeg prøver fra Wi-fi nettet på mit arbejde. Hvis jeg derimod slår mobilnetværk til og wi-fi fra på telefonen fungerer begge dele fint. Det samme gør sig gældende hvis jeg med computer er koblet på arbejdsnetværk (TDC bredbånd)kan jeg ikke fange NAS'en, men hvis jeg prøver at sætte mobilnetværksdongle i computeren så virker alt fint.

I øvrigt kan jeg også kun finde min NAS via den opsatte dyndns konto når jeg er på enten mobilnetværk med telefonen eller den bærbare.

Nogen der har en ide til hvad problemet kan skyldes?

På forhånd tak.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
20. marts 2012 - 11:28 #1
Et bud kunne være, hvis du har forsøgt at logge på din NAS mange gange fra den samme IP adresse, så er den blevet blokeret. Man må jo gå ud fra at din PC og og telefon på arbejdet kommer fra samme offentlige IP-adresse, hvorimod hvis du anvender mobilnetværket får du hele tiden tildelt en ny IP-adresse.
Log på med din NAS via mobilnetværket, vælg kontrolpanel og herefter punktet "Automatisk blokering". Klik på knappen "blokeringsliste" og se om din IP-adresse på dit arbejde figurerer på listen. Hvis den gør det, så slet den og så skulle det gerne spille...
Avatar billede henrikgr Nybegynder
20. marts 2012 - 18:08 #2
Fantastisk...point hermed givet..takker..
Avatar billede der_kommandant Praktikant
21. marts 2012 - 07:49 #3
Selvtak.... ;-)