Avatar billede pneter Nybegynder
19. marts 2012 - 18:24 Der er 5 kommentarer

FS Amilo PA3553

Hej,

Har fået et problem med min bærbar, Fujitsu-Siemens Amilo PA3553.
Det starter ikke rigtig op. Tænder jeg for den, om batteri sidder i, eller direkte til lysnettet, starter harddisken kort, dvd-drevet læser og cpu-blæseren blæser kort, men herefter intet.

Hvis jeg piller lidt ved batteriet, tager det ud og ind igen, samt med og uden direkte kontakt til lysnettet, så sker det efter en 5-6 forsøg der kommer liv.

Hvad kan være sagen her?

Problemet opstået fornylig og samme problemstilling efter gen-installation og Win7!

Mvh.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 18:27 #1
Har du prøvet go tage batteriet helt ud, sætte strøm til og starte op uden batteri i den?
Avatar billede pneter Nybegynder
19. marts 2012 - 18:55 #2
Jep, det er den måde jeg køre nu, men ikke altid det der virker.

Har dog alligevel bestilt et nyt batteri for det gamle var nu slidt :/
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 19:45 #3
#2 Hvis den fungerer uden batteri så vil jeg tro problemet skyldes batteriet, hvis problemet stadig er der så kan det dog være bundkortet (Specifikt der hvor batteriet har kontakt)

Jeg tør dog ikke garantere følgende for at være problemet, for hvis dit problem bliver løst at at tage batteriet ud så er det blot batteriet der er dårligt.
Avatar billede pneter Nybegynder
21. marts 2012 - 17:42 #4
Hej,

Har nu fået nyt batteri, virkede 2 gange, nu vil den ikke starte rigtig op igen :/

Har kørt 2 gange på batteri alene, nu kun via strøm fra lysnettet uden batteri!

Kan det være kontakterne til batteriet eller bundkortet? Nogle ideer??

Mvh.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2012 - 17:49 #5
#4 Den del af bundkortet der har kontakt til batteriet er muligvis kortsluttet (Kynne godt lyde sådan). Som jeg os beskrev ovenfor kunne det være både batteri og bundkort (nærmere betegnet der hvor batteriet specifikt sidder)

DU kan sagtens bruge den uden batteri så vil jeg anbefale dig det, det bedste ville dog nok være og få nyt bundkort, da jeg ikke kan vurdere skadens omfang.