Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 14:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilgår jeg data manuelt

Hej eskperter,

er der nogen der kan hjælpe mig til relativt enkelt at tilgå en massql database, så jeg kan eksportere nogle data?

Hvordan kommer jeg igang?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2012 - 15:09 #1
Du kan skrive et program til det.

Du kan linke fra Access eller Excel og bruge dem.

Visse udgaver af SQLServer kommer med et tool til data eksport/import.
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 15:11 #2
Men findes der ikke et tool som jeg kan bruge. Så jeg kan logge ind og "administrere" db på samme måde som i eksempelvis phpmyadmin
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2012 - 15:19 #3
SQLServer Management Studio
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 15:20 #4
Det har jeg lige hentet. Men hvor skal jeg begynde?
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 15:52 #5
Jeg kan se i guiden fra min udbyder at der skal være en connect vindue, men det kan jeg ikke umiddelbart få frem?
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 22:05 #6
Har du en guide til hvordan jeg logger ind i min database ved at bruge SQL server management Studio
Avatar billede Syska Mester
19. marts 2012 - 22:46 #7
Du kan vel også selv bruge google :-)

http://www.serverintellect.com/support/sqlserver/connect-database-ssmse.aspx

Hvis ikke det vindue kommer af sig selv, så finder du også "Connect to object epxlorer" under menuen "file".

Du må komme med nogen screen dump bare for at vise du prøver og ikke bare er doven :-)

mvh
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 22:50 #8
Jeg er bestemt ikke doven, men kan være vanskeligt hvis man ikke rigtig ved hvad man leder efter.

Jeg får ikke noget vindue frem med "file" så tror jeg nok jeg havde fundet det. Det jeg har oppe er et vindue med:

Planning
Installation
Maintenance
Tools
Resources
advanced
Options

Vinduers overskrift er: SQL server installation center?????
Avatar billede Syska Mester
19. marts 2012 - 23:01 #9
Så er første problem at du ikke har installeret SSMS.

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=22985
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 23:46 #10
Hej arne vil du lægge et svar? Og tak buzzz, jeg forsøger. Og stiller spm i det andet indlæg.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2012 - 00:08 #11
svar