Avatar billede hallubaloo Nybegynder
19. marts 2012 - 13:18 Der er 2 kommentarer

FreePBX vs. LG-Nortel IP8830

Hej eksperter,

jeg har installeret en FreePBX på min server, og det virker FINT med softphones og CSipSimple til min android telefon. MEN kan ikke få mine 2 LG-Nortel IP8830 til at virke.
De står bare og blinker mellem rød og orange der betyder "Line not registered w/server"

Det jeg har gjort er at lave extensions til hver telefon, lige som jeg har til mobilen og softphones.

Fx.
Extension number: 108
Secret: blabla12

og så har jeg i telefonens menu fundet noget der hedder 'SIP Configuration' hvor jeg har følgende opsætning:

* Call Server Adress '192.168.0.12' (serverens ip-adresse)
* Proxy Port '5060' (denne port bruger mine softphones og min mobil også - og de virker jo fint)
* Display Name fx. 'John' (går ud fra det bare er det navn der vises på telefonens display)
* Name (Her er jeg lidt i tvivl, fordi brugernavn (extension number) skal angives i næste punkt. Går jeg da ud fra?
* Auth. Username '108'
* Auth. Password 'blabla12'
* Reg. Status: NOK <- Aner simpelthen ikke hvad det er, og kan ikke vælge andet. Med statisk IP står der noget andet.
* Line Type 'Private Line' (Går ud fra det skal være private. Men kan også vælge 'Shared' og 'DSS/BLF' ?)

---
Kan huske vi på skolen legede med FreePBX på Asterisk. Der havde vi cisco telefoner. Og de skulle programmeres ind på serveren med deres MAC-adresser. Skal LG-Nortel måske også det?

Er helt på bar bund. Håber nogle eksperter kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
19. marts 2012 - 16:52 #1
Slet ingen der har idéer og erfaring med FreePBX? :/
Avatar billede it-holm Nybegynder
26. februar 2013 - 13:48 #2
Hej

jeg har samme problem. har dog kunne forbinde telefonen med FreePBX.
jeg mangler bare de programmerbare knapper, de står bare og blinker.

/Rene