Avatar billede ozzi22 Nybegynder
15. marts 2012 - 19:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor og Hvor har det danske samfund svært ved at få integreret mennesker med anden etnisk baggrund end dansk?

Hvor har det danske samfund svært ved at få integreret mennesker med anden etnisk baggrund end dansk?

Hej,

Hvor har det danske samfund svært ved at få integreret mennesker med anden etnisk baggrund end dansk?

mvh,
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2012 - 19:15 #1
3 hurtige
1) det er ofte koldt, så vi har ikke et udeliv, der gør, at vi mødes
2) vi er på arbejde
3) vi vil godt integrere, men ikke med en gruppe mænd - tag kvinderne med i byen

dem, som ikke er i min familie, som jeg ser mest er faktisk fra Sri Lanka - mine tre nevøer har valgt at date hhv kineser / koreaner / japaner - så der er ikke racisme...
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2012 - 20:28 #2
Velkommen til Eksperten.dk

Kan godt forstå det er lidt svært at finde ud af til at starte med, men du HAR allerede oprettet et spørgsmål om emnet. Derfor må du ikke gøre det igen. Luk det ene...
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ozzi22
www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2012 - 22:10 #3
Jeg mener ikke påstanden er rigtig. Danmark gør meget for at integrere mennesker med anden etnisk baggrund. Men det kræver naturligvis, at de pågældende selv ønsker at blive integreret. Og her er der et stort problem med mange muslimer, som ikke bryder sig om den danske kultur. Nogle af dem sender enda deres børn på genopdragelse i oprindelseslandet. Det er i danmark, som i resten af europa, der findes mange etniske grupper, men det er kun muslimerne der, som gruppe, giver store problemer. Det gælder alle former for kriminalitet; vold, voldtækt, røverier og mordtrusler.
Mange muslimer ønsker også at overtage danmark og skabe et muslimsk samfund, og så er modsætningen for stor til at integrationen kan lykkes. Du kan ikke nævne en anden etnisk gruppe, som giver problemer i danmark og det øvrige europa.

Ps. Med integration mener jeg en tilpasning til det danske samfund, så vi kan fungere sammen. Ikke at andre skal skal blive kristne eller spise dansk mad, eller indrette deres hjem så det er som de fleste danske.
Avatar billede clatuna Nybegynder
16. marts 2012 - 09:14 #4
Husk at differentiere: Nogen muslimer. Færre end du ved/tror, har det som du påstår. Det ville være dejlig enkelt, hvis det var alle muslimer. Så kunne vi lave en klinisk operation: UD. Det er altså kun nogen muslimer og ikke så mange, som du tror.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 13:16 #5
#4 "Færre end du ved/tror" Hvor ved du fra, hvor mange det er? og hvorfra ved du hvor mange jeg tror det et er?
I Bradford, england dominerer islamister hele byen, og etniske englændere bliver mødt med spørgsmålet "Hvem siger england tilhører jer?" Og det er et godt spørgsmål for en islamist, for i følge islam tilhører hele verden Allah, og det er de rettroende muslimer, som har alle brugs rettigheder.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
16. marts 2012 - 19:01 #6
Jamen Hvor ellers har det danske samfund svært ved at få integreret indvandre og hvorfor?

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:21 #7
#6 Man kan jo ikke integrere f.eks Etiopier, som ikke vil arbejde, men sidder i deres klubber og tygger, ulovligt importerede, euforiserende planter - Khats. I øvrigt er mange af dem muslimer, selv om flertallet af etioper er kristne. (61,6 % kristne, 32,8 % muslimer og 5,6 % "andre")
Avatar billede jørn meyer Mester
18. marts 2012 - 22:19 #8
Vi har set mange vellykkede integrationer gennem tiderne i Danmark. Tænk på de store vandringer i Europa omkring århundredeskiftet, ja altså 1899/1900. Mange kom til Danmark, vi kunne bruge arbejdskraften og arbejdede de ikke forblev de forarmede og måtte søge tilbage.
Idag er der stadig mange der gerne vil Danmark, men holdningerne påvirkes af de grupperinger der ikke selv forstår at følge Dansk skik og ikke lærer derés børn dette. En del af disse kommer i kriminalitet andre tror det er fast arbejde at gå på socialen. Altså skal der kun få til at give dårlige vibrationer.
Jeg har gennem mange år på arbejdsmarkedet haft oplæring af indvandrere med succes.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
26. april 2012 - 19:31 #9
Fandt svaret.Læste i en bog at danskere er generte lukkende og afvisende overfor udlæninge. Og mange ikke kommer i kontakt med dem.