Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
14. marts 2012 - 23:16 Der er 11 kommentarer

TV Tuner i bærbar

Hej Eksperten.

Jeg har lige bestilt en bærbar hos MM-Vision.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000010&gruppe=PCnotevision

Min far spurgte mig så derefter om det ville kunne lade sig gøre at sætte en TV tuner til den? Jeg ved ikke noget om hvordan det kan fungere osv?

Men kan det lade sig gøre? Hvis ja, hvad skal jeg så købe for at få det til at fungere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. marts 2012 - 23:20 #1
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
14. marts 2012 - 23:31 #2
Sætter man så bare det der usb stik i computeren og finder signal og bom så er der TV eller hvordan? Hvad med betalings kanaler? Kan det også lade sig gøre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. marts 2012 - 23:43 #3
Jeg har endnu ikke set en usb TV dongle til betalings tv! og ja de fleste USB tunere installerer selv drivere når det drejer sig om Vista eller Windows 7 Når du så starter Windows mwdia center er der lige et par trin du skal følge men det er en guidet tur der varer nogle minutter og så finder den alle de stationer du kan modtage i dit område.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. marts 2012 - 23:45 #4
Nu ved jeg så ikke om du har købt men den der blev foreslået fra medion følger det med.
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
14. marts 2012 - 23:46 #5
Okay tak for det! Smid et svar så får du points :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. marts 2012 - 23:50 #6
Smid selv et svar.:-)
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
14. marts 2012 - 23:51 #7
Har lige bestilt den idag, den fra MM Vision. Det var også først noget min far spurgte mig om senere hen :)

Så kan du jo ikke få points? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. marts 2012 - 23:56 #8
:-)  :-)  :-)
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 19:50 #9
Vær opmærksom på at den kun kan tage DVB-T, dvs. antenne. Har du kabeltv vil den ikke virke, samt Windows Media Center ikke duer til DVB-C (kabeltv). Skal du have en USB "dongle" til betalingstv, kan du bruge Terratecs H7.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. marts 2012 - 20:00 #10
Windows Media Center ikke duer til DVB-C
dette er ikke korrekt du får valget under opstarten.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 20:36 #11
WMC understøtter ClearQAM, ikke europæisk DVB-C. Hvis du skal have DVB-C skal du bruge middleware som DVBLink eller have tunere fra f.eks. Digital Devices hvor driveren understøtter det. Disse får så din DVB-C tuner til at fremstå som en DVB-S (satellit) tuner og snyder således WMC.