Avatar billede Blandy Praktikant
14. marts 2012 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samsung Galaxy s genstarter

Har haft min samsung smartphone i lidt over et år nu, og i længere tid, har den haft den tendens til at spontant genstarte eller bare slukke.
Det er ret generede, hvis man har den i lommen, og ikke lægger mærke til det. så kan den være slukket/kræve pinkode i flere timer.

Nogen der har haft samme erfaring, og evt fået løst problemet?

Har andriod 2.3 update 3. Har endda for nyelig factory resettet min telefon, i håb om at det kunne afhjælppe problemet.

Men nej det er stadig det samme. Symptomer er der et par gange om ugen.
Avatar billede chalde Seniormester
14. marts 2012 - 17:02 #1
Reklamationsretten gælder stadig, så jeg ville smide den til RMA, nu hvor opdatering samt factory reset er forsøgt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2012 - 21:53 #2
Det kan faktisk skyldes et defekt sim kort. Prøv at få det udskiftet og se om ikke det hjælper.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. marts 2012 - 08:04 #3
Hmm det med simkortet har jeg ikke lige tænkt over. Kan det afhjælpes ved evt man sætter det gamle bedre i, og gør rent i slottet?
Avatar billede Blandy Praktikant
26. marts 2012 - 13:22 #4
Jeg tager backup af alt på min telefon og smider alle numre på mit simkort, så smider jeg telefonen til rma.

Så smider jeg lige en update når der er noget nyt i sagen.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. marts 2012 - 08:57 #5
Status er pt. at dem som TDC har til at rep for dem, at de venter reservedele hjem til min telefon. Det er i hvertfald det jeg kan se på deres side med min RMA status.

Men reservedele kan også betyde ny telefon har jeg erfaret.

Updatering følger:
Avatar billede Blandy Praktikant
30. marts 2012 - 13:07 #6
Nu er status at min telefon er sendt retur. Hmm...... Enten er det fikset eller udskiftet.
Avatar billede Blandy Praktikant
16. april 2012 - 11:40 #7
Har fået min telefon tilbage fra rep hos tdc og har kørt i snart 2 uger uden at genstarte/slukke spontant. Så må gå ud fra at det har virket indt til videre.

Så lukke den tråd, om at en reperation har afhjulpet problemet. Ved andet, følger jeg op på tråden.

Alt er blevet skiftet faktisk. det eneste der ikke er blevet skiftet er batteriet og bagbeklædningen.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. maj 2012 - 15:10 #8
SUK! den er begyndt at genstarte og hænge spontant igen. Så begynder at mistænke, at det er pga android versione. gingerbred 2.3.3.

Nu har jeg sat den til fabrik-instillinger. Sendt den til rep, og fået nyt board, ramme og skærm. og taget sd kort ud og nyt simkort. Stadigvæk vil den spontant genstarte eller hænge fast når den er i dvale.

Den gør det 2-4 gange om ugen.