Avatar billede ronaldoz Nybegynder
13. marts 2012 - 17:39 Der er 12 kommentarer

MSI gamer bærbar

Hej jeg smide dette ud til jer da jeg skal ham mig en gaming bærbar - har besluttet mig for at det skal være en msi - men derfra har jeg ingen anelse om hvad jeg skal kigge eller gå efter. jeg har 8000-10000 at rykke rundt med - spiller spil som wow battle field mordern warfare skyrim - kan i hjælpe mig er helt på bare bund:)
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2012 - 17:52 #1
MSI er ganske fine maskiner, men hvis du skal have en "gamer" i deres serie, så skal du have en GT683DX, for at få et af de bedste grafikkort i MSI maskinerne.
http://www.computersalg.dk/produkt/656161?varenummer=656161&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-570M.56635.0.html

Men jeg vil forslå den en MM-Vision maskine istedet for, den er bedre, man desværre også oppe i knap 11000 kr. incl styresystem
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800020&gruppe=PCnotevision

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6990M.57308.0.html
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 18:00 #2
Avatar billede ronaldoz Nybegynder
13. marts 2012 - 18:09 #3
Har selv kiggget en del på GT683DX :) tror det bliver den men skal lige være helt sikker :)
Avatar billede ronaldoz Nybegynder
13. marts 2012 - 18:11 #4
Hvad gør at MSI GT683DX 855NE skulle være at fortrække fremfor MSI GT663R 413NE kan kun se der en en forskel på en core på 5 og core 7 :)?
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2012 - 18:18 #5
Der er en væsentlig forskel ved gaming i forhold til alt mulig andet, og det er grafikkortet.

Grafikkortet er alfa og omega for at kunne spille de krævende spil og her er cpu af mindre betydning.
En Core I7 cpu kan aldrig opveje et bedre grafikkort i en maskine som er med Core I5 - derfor er mange gamer laptop "kun" med Core I5 cpu`ere og så et rigtig godt grafikkort
Avatar billede ronaldoz Nybegynder
13. marts 2012 - 18:22 #6
Super og tak for det hurtige svar - ser frem til at få den bestilt :)
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2012 - 18:25 #7
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 18:49 #8
Nu må jeg lige slå fast at de anbefalede krav til BF 3 og i nogen grad Skyrim er så høje at det ikke kan trækkes i flot grafik på en bærbar. Det kræver et godt grafikkort (bedre end 570M) OG en firkernet processer (altså i7)!

Når det så er sagt så kan man (når dit budget er på 10000) vælge mellem godt grafikkort eller i7 processor. Her er et 5 styks hvor der er godt grafikkort, men kun i5 processor: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5490340;6539982;6539979;6404749;5516976
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2012 - 18:58 #9
Aaarhh skal vi ikke lige spise brød til :-)

Bærebare med Core I5 og GTX570 grafikkor, kan sagtens køre det spil i høj opløsning, dog skal man ikke forvente i Ultra høj opløsning

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 20:37 #10
Du skal da være velkommen til at spise alt det brød du vil, men jeg er altså mæt... ;-)

Nu er det svært at vide hvad du mener med "høj opløsning" og "ultra høj opløsning". Ultra høj må vel være 1920 x 1080 og det kan den langt fra køre...

Jeg vil ikke tage ansvar for hvad den kan køre med. Det afhænger også af mange flere indstillinger end resolution (selvom det er det vigtigste). Hvis man vil spille BF 3 i høj opløsning med høj FPS så må man lægge nogle flere tusinde.
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2012 - 21:40 #11
High er i området 1280x1024
Ultra er i området mellem 1280x1024 og 1920x1080 som er afhøngigt af grafikkort/driver og skærmen

Hvis man skal køre i ultra høj 1920x1080 så skal du op og have en maskine med SLI eller Crossfire grafik.
Men jeg vil da mene at BF3 nu er ganske godt kørende i en opløsning på 1280x1024, det kan jeg se på de unge mennesker der spiller det spil inde ved min nabo(Medion Erazer X6812 m.GTX 460M)så det kan en maskine som den MSI med GTX570 også klare.
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 21:58 #12
Jeg gentager bare: Jeg garanterer intet!