Avatar billede FluffyMikkel Nybegynder
13. marts 2012 - 14:40 Der er 13 kommentarer

Helt ny. hjælp

hey som titlen siger er jeg helt (næsten) ny angående programmering
jeg vil derfor godt have hjælp til at starte... hvilke programmer skal jeg bruge. er der nogle guides? bare alt generalt. undskyld hvis det ikke er her jeg skal skrive det men c++ var det eneste jeg lige kunne genkende under kategorierne
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2012 - 15:03 #1
C++ er et meget avanceret programmerings sprog.

Er du sikker paa at du vil laere det og ikke Java eller C#?
Avatar billede FluffyMikkel Nybegynder
13. marts 2012 - 15:28 #2
Faktisk vil jeg bare gerne lære det som jeg skrev var c++ lige det eneste jeg kunne finde. jeg er ligeglad med hvad det er lige nu da som sagt jeg er helt "green"
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2012 - 15:36 #3
Uanset hvad skal du have fat i:
* en god bog
* noedvendige tools

Tools:

Java: JDK + enten Eclipse eller NetBeans

C#: .NET + enten Visual Studio Express eller SharpDevelop

C++: GCC (er med i stort set alle Linux distro, kan hentes som del af MinGW til Windows) og en standard editor

Alt er gratis.
Avatar billede FluffyMikkel Nybegynder
13. marts 2012 - 15:42 #4
jeg har en bog der hedder "visual basic 6.0" kan den bruges sammen med viusal studio express?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2012 - 16:18 #5
nej

VB 6 blev erstattet af VB.NET tilbage i 2002
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2012 - 16:18 #6
mn proev og check dit lokale folkebibliotek
Avatar billede FluffyMikkel Nybegynder
13. marts 2012 - 16:34 #7
okay mange tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2012 - 00:41 #8
saa smider jeg et svar
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 15:45 #9
Hej her!
Jeg har med interesse fulgt denne tråd, og jeg er nok i samme situation som spørgeren her.
arne_v jeg spørger, hvad ville du råde os til:
C# eller C++ eller noget helt andet.
Jeg har som amatør programmeret en del i CB6.0, men det bliver jo mere og mere kompliceret, jeg har både Windows XP og Windows 7 kørende på min maskine,dette for fortsat at kunne køre VB6.0
Hvis du anbefaler et program, kan du så anbefale en bog der starter med begyndelsen.
Det var lidt meget, og undskyld at jeg bryder ind i en tråd.
m.v.h.
Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2012 - 16:00 #10
Hvis du vil lave generelle desktop programme (erstatte VB 6), saa vil jeg klart sige C#.

.NET framework i passende version
Visual Studie Express eller SharpDevelop
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2012 - 16:01 #11
og #8 manglede vist en lille detalje
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2012 - 12:12 #12
Hej
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2012 - 12:13 #13
Hej
Her var lige noget der gik galt.
Glem det indlæg lige over.
m.v.h.
Ole