Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 22:48 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Kan intet finde i min start menu

Hej

Det er sådan at jeg har hente http://www.startmenu7.com/
og da jeg skulle slette et programme der efter var alle min programmer væk alle dem som jeg havde .. kan overhovedet ikke finde dem eller lign. jeg har prøve søge osv.. og jeg kan heller ikke finde paint til at kun frem vise jer hvordan det ser ude :O

der er nogle som kan sige mig hvad jeg skal gøre??
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2012 - 22:54 #1
Ved ikke om dette kan hjælpe: http://www.eksperten.dk/spm/958509
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:01 #2
#1 det her forstår jeg godt nok ikke
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:01 #3
7. In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2012 - 23:06 #4
Når du er i "Command Prompt window" (Jeg går ud fra du er med hertil)

Skriv: CD /d %userprofile%\AppData\Local
Tryk på Enter
Skriv: DEL IconCache.db /a
Tryk på Enter
Skriv: EXIT
Tryk på Enter

Vær opmærksom på at alt skrives som beskrevet, altså med mellemrum de rigtige steder.....
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:12 #5
så det vil sige

Skriv: CD /Jesper\AppData\Local
Tryk på Enter
Skriv: DEL IconCache.db /a
Tryk på Enter
Skriv: EXIT
Tryk på Enter

Skal der være mellem oppe ved CD til / ?

skal der også være der ved .db /a???
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2012 - 23:20 #6
CD"Mellemrum"/d"Mellemrum"Jesper\AppData\Local
DEL"Mellemrum"IconCache.db"Mellemrum"/a

Håber ikke det forvirer mere end det hjælper.  :-)
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:35 #7
Det hjælper ingen ting. jeg kan ikke få min programmer tilbage eller lign -.-
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:36 #8
jeg har også prøve at gå tilbage i tid osv. og det hjælper heller intet :(
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2012 - 23:48 #9
Og du har fulgt de andre punkter i forslaget? Bare for at være sikker på du forstod de punkter også?
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 23:51 #10
ja nemlig jeg prøve din og ham den anden vej hjælp ting ting.. :( jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 00:09 #11
ja nemlig jeg prøve din og ham den anden vej hjælp ting ting

Sorry, det svar forstår jeg ikke lige hvad du mener med?

Det jeg spørger om, er om du har fulgt de 9 punkter i linket?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 00:10 #12
Altså disse 9 punkter:

1. Close all folder windows that are currently open.

2. Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe

3. In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process

4. Click the End process button when asked for confirmation.

5. From the File menu of Task Manager, select New Task (Run...)

6. Type CMD.EXE, and click OK

7. In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT

8. In Task Manager, click File, select New Task (Run...)

9. Type EXPLORER.EXE, and click OK
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 00:10 #13
hvorfor nogle punkter i linket?

det er det her ikke også http://www.eksperten.dk/spm/958509

jo jeghar prøve og den siger deres ikke eller sådan i den still .. :(
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 00:13 #14
Den skriver hele tiden

"Den angivne sti blev ikke fundet"

Hvor finder jeg mit brugernavn fordi det kan også være at det ikke er rigtigt eller lign...
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 00:14 #15
Hmmm, dette forstår jeg heller ikke: og den siger deres ikke eller sådan i den still ..
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 00:16 #16
Hvornår skriver den: "Den angivne sti blev ikke fundet"

Er det når du kommer til: CD /d Jesper\AppData\Local
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 00:31 #17
Kommer lige til at tænke på, mon ikke der skal stå:

CD /d %Jesper%\AppData\Local

Det er ikke noget jeg er sikker på, da jeg ikke selv har prøvet.....
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 06:30 #18
Det virker heller ikke.

jeg har prøve flere måde at gøre det på nu og kan overhovedet ikke finde frem til noget som helst... :(

jeg ved det seriøst ikke hvad fuck der er gået galt siden at jeg ikke kan finde dem eller lign
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 06:35 #19
Vejmand tror du at systemgendannelse ville hjælp eller ville det være totalt ligemeget??
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 07:07 #20
tror du det her kan hjælp en del eller hvad?

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 07:21 #21
Prøv følgende.

Højre-klik på skrivebordet > Ny > Tekstdokument
Indsæt følgende i tekstdokumentet

taskkill /F /IM explorer.exe
cd /d %userprofile%\AppData\Local
attrib -h IconCache.db
del IconCache.db
start explorer

Gem filen som en .bat fil på dit skrivebord.

Find derefter IconCache.db i følgende sti - husk at slå "vis skjulte filer" til.
C:\users\username\appdata\local\
Slet IconCache.db

Dobbelt-klik på den nyoprettede .bat-fil
Dine ikoner burde nu være gendannet.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:02 #22
hvad skal jeg kalde filen? IconCache.db ? eller hvad?
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:03 #23
hvad skal jeg skrive i TekstDokument?
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 08:20 #24
#21 Ignorer svar-funktion.
BAT-filen er til Windows 7, ligesom den tidligere metode.
De har desuden samme proces, blot forskellig fremgangsmetode.

Prøv istedet følgende til Windows XP.

Højre-klik på skrivebordet > Ny > Tekstdokument
Indsæt følgende i tekstdokumentet

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop\WindowMetrics]
"Shell Icon BPP"="16"
"Shell Icon Size"="32"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

Gem filen som en .reg fil.
Dobbelt-klik herefter på filen og svar "ja" til prompt import.

Genstart eller log af og på igen.
Dine ikoner burde nu være gendannet.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:25 #25
Det er window 7 :)
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 08:34 #26
#25 OK. Brug #21 så. Husk at erstatte "userprofile" med dit brugernavn.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:37 #27
er computer-navn eller hvad?
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 08:46 #28
#27 C:\Users\HER\AppData\Local\
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:50 #29
Jeg har snakke med Microsoft og de siger at jeg skal slette programmer og hente dem igen :O oohhh noget lort.
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 08:51 #30
#29 Har du prøvet metoden i #21?
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 08:57 #31
Nej fordi jeg forstår det ikke hvordan jeg skal gøre det .. sorry men er lidt ordblind og halv dårlige window7.. :)
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 08:58 #32
#31 Hvad forstår du ikke - spørg løs.
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 09:07 #33
Har lavet filen til dig - du skal bare dobbelt-klikke på den.
Hent den her. http://gratisupload.dk/vis/675361/
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 09:14 #34
sådan her har det set ude før og efter jeg har dobbelt klikke på den :(

http://jesperbok.dk/lort.png
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 09:21 #35
#34 Resultat?
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 09:23 #36
ja :( og sådan var det også før jeg gøre det ... :(
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 09:32 #37
#36 Prøv denne her REG-fil istedet.
http://gratisupload.dk/vis/675364/
Dobbelt-klik på filen og svar "ja" til prompt import.
Genstart eller log af og på igen.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 09:47 #38
Jeg har download og svar ja osv.. og genstart computer og der ske intet .. :( det er stadig det samme billede :( som før...
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 09:52 #39
#38 Det kan skyldes at du muligvis har hvor mange genveje/programmer. Prøv at følge denne guide.
http://coolthingoftheday.blogspot.com/2009/05/story-of-windows-7-and-empty-all.html
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 09:57 #40
#39 Gør følgende istedet.
Venstre-klik på Start-knappen > Højre-klik på Alle programmer > klik Åben > Højre-klik på Program-mappen i det åbne vidue > Klik på Egenskaber > Sæt mappen og alle undermapper til Skjult.

Resultat?
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 09:57 #41
Det er lign lidt det problem som jeg måske har men jeg er ikke lige frem den bedste til engelske. men bruger bare google oversæt hvis det er sådan.. :)
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 10:07 #42
jesperbok.dk/lort2.png

når jeg kommer videre

http://jesperbok.dk/lort3.png

jeg kommer kun til C og ikke længere..
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 10:07 #43
#41 Har du prøvet den hurtige metode i #40?
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 10:08 #44
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 10:11 #45
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 10:18 #46
Prøv denne metode.

1.Login as Administrator (or equivalent) and execute this command from Start, Run dialog:

regsvr32 /i shell32.dll

2.Restart Windows. If that does not help, inspect and fix the the Shell Folder data for Start Menu, Programs, Common Start Menu and Common Programs.

NOTE: Backup the Registry before modifying it. See this page for more information on backing up the registry keys.

3.Typing REGEDIT.EXE in the Start, Run dialog. Fix the data for these four registry values: (The defaults can be taken from the UserShellFolders page.)

Under HKEY_LOCAL_MACHINE >> Common Start Menu >> Common Programs

4.Under HKEY_CURRENT_USER >> Start Menu >> Programs

5.If Common Programs value is not available in the right-pane, create a new REG_EXPAND_SZ value named Common Programs and assign the data as said above. Restart Windows for the changes to take effect.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 10:21 #47
intet at det der siger mig noget som helst.. :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
08. marts 2012 - 10:30 #48
zoso >> Ifølge det billede tobrukDk uploader i #45 er der kun 3 filer i mappem "Programmer". Ser det ikke ikke lidt underligt ud?

Jeg er lidt i tvivl om vi er på vildspor, men jeg er slet ikke sikker.......
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 11:05 #49
Prøv at følge denne her.

1. Venstre-klik på windows-orb for at åbne Start menu
2. Højre-klik på Alle programmer
3. Venstre-klik på den åbne menu - brugerens Start menu
4. Dobbelt-klik på Program-mapppen
5. Lav en ny mappe.
6. Vælg en masse mapper/genveje i Program-mappen og flyt dem ind i den nye mappe
7. Start Jobliste > Gå ind i Processer > Vælge Explorer > Afslut proces
8. Jobliste > Vælg Filer > Kør
9. Skriv "explorer" og tryk OK

Dine programmer/genveje i Start burde nu være gendannet.
Hvis dine programmer/genveje stadig er tomme i Start, skal du gentage samme proces i All Users > Alle programmer

Du kan nu begynde at flytte programmer/genveje tilbage igen efter behov. Husk at afslutte/starte explorer.exe ved hver proces.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 17:24 #50
#49 jeg har gør det og det virker da . :)jeg har bare ligge dem ind i program menu hvor menu ligger til eller hvad man siger. :) men takker for hjælpen :)
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 18:25 #51
#50 Endelig en løsning på dit problem.

Der findes desuden et hav af løsninger til netop disse problemer - mystisk at Microsoft ikke har udbedret dette.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. marts 2012 - 22:08 #52
Vil du have noget for det altså jeg tag lidt af din måde og der efter gør resten på min måde :)
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 23:38 #53
#52 Hvis det kunne bruges, så ligger der allerede et "svar" i #21.
Avatar billede momse-mor Praktikant
25. november 2012 - 14:23 #54
Jeg har samme problem og ville prøve dette. men forstår ikke hvard Windows-orb er.

Kan du fortælle mig, hvad det er?

med venlig hilsen

Lis
Avatar billede momse-mor Praktikant
24. april 2013 - 22:36 #55
Tak Zorro.

Jeg fik løst problemet.
Skærmdriver var gået i udu. så rammerne lå langt, langt ude over skrærmen.

Undskyld jeg har været længe undervejs med svar.
Ville gerne give point, men kan ikke se mulighed.
Kan du sende til mig, så du kan få dem?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2013 - 22:48 #56
momse-mor >> Da det ikke er dig som har oprettet spørgsmålet, kan du heller ikke uddele point. Kun opretteren kan uddele point.
:-)
Avatar billede momse-mor Praktikant
24. april 2013 - 22:53 #57
Undskyld, mente bestemt, at jeg havde oprettet det.  Tak Vejrmand