Avatar billede Mentor Juniormester
07. marts 2012 - 14:05 Der er 1 løsning

Søjle-graf

Hej experter...

Jeg har lavet en søjle-graf på mit excel-ark hvor jeg holder øje med mit el-forbrug.

Dataene til grafens vandrette linie er datoer. F.eks. "29-02-2012".

Til søjle-graf'en går jeg ind og ændrer det, så den hedder "februar 2012". Sådan står det så med alle 12 måneder, som er i arket.

Det virker indtil videre også fint nok, den sætter dem skrå, så de kan læses, da de ville overlappe hinanden, hvis de stod vandret.

Men når så vælger "vis udskrift" eller gemmer som en pdf-fil, og kigger der, så står de pludselig vandret, og overlapper derfor hinanden.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre for at de står skråt opad, som de gør, når jeg er inde, hvor jeg kan skrive på arket.

Håber I forstår, og håber I kan hjælpe!
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
07. marts 2012 - 15:10 #1
1. Højreklik på den vandrette akse
2. Vælg "Formater akse"
3. Vælg "Justering" i venstre side
4. Indtast "-45" i "Brugerdefineret vinkel"