Avatar billede plovski Novice
07. marts 2012 - 14:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Forsvundne ikoner på Windows-skrivebord

Hej, jeg har et problem. Tilsyneladende har min Windows 7 (64 bit ultimate)besluttet sig - ud af det blå, og uden at jeg har gjort noget for at det skulle være sådan, at gemme genvejene på mit skrivebord bag ikoner af den slags, som Windows tildeler filer den ikke kender, eller som ikke er blevet associeret med et program

Det gælder alene genveje; dokument-filer og program-filer vises, som de skal.

Grafik-driveren er opdateret (jeg har læst mig til, at problemet kunne ligge dér), jeg har scannet registreringsdatabasen og systemrestaureret Windows.

Det sidste jeg brugte computeren til inden den blev bøvlet var Excel.

Nogen duelige forslag? PF
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2012 - 14:22 #1
Prøv at hente dette Fix
detn første populære løsninger ellers gendan til før problemet opstod
http://support.microsoft.com/fixit/
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 01:34 #2
Din IconCache.db fil er sansynligvis ødelagt/korrupt.

Gør følgende.

Slå "vis skjulte filer" til i Kontrolpanel > Mappeinstillinger > Vis > Skjulte filer og mapper.(http://www.sevenforums.com/attachments/general-discussion/129449d1294274118-missing-iconcache-db-showallfiles.jpg)

Find din IconCache.db fil i følgende sti.

C:\Users\\AppData\Local\ - slet IconCache.db og lav en ny IconCache.db. Slå i filens egenskaber, Skrivebeskyttet til og tryk OK.
Genstart pc'en, find filen igen og slå Skrivebeskyttet fra i filens egenskaber.

Dine ikoner burde nu være gendannet.
Avatar billede plovski Novice
09. marts 2012 - 07:14 #3
Hej I to eksperter.

Jeg fandt ud af det, skønt ved selv at komme i tanke.om, at jeg havde været inde og pille;

Jeg havde rettet i registreringsdatabase for at skaffe mig af med de små på genvejsikonerne.og den tweak var der åbenbart en opdatering til windows, der ikke gik godt i spænd med. Jeg takker for hjælpen og undskylder ulejligheden.
Hvis du smider et svar Poko1' så får du point (for st være den første)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2012 - 07:42 #4
Her er en RAR fil med hvordan du fjerner genvejspilene!
http://gratisupload.dk/vis/675419/