Avatar billede Nesma Nybegynder
07. marts 2012 - 01:38 Der er 13 kommentarer

LAN

Hej!
Jeg har lige købt en brugt Acer som tilsynelandende virker ganske fortrinligt på alle punkter, på nær internet adgang. Herhjemme bruger jeg et kabel stik( fra 'væggen' og direkte til computeren ). Efter at have sat stikket i, signalerer den tilsluttet net. Alligevel kommer der pr. automatik en lille vindue frem, når jeg åbner internet explore: 'arbejd offline eller prøv igen'.
Mere detaljeret kan jeg ikke forklare - håber en venlig sjæl kan hjælpe.

Nesma
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 01:48 #1
Har du hul igennem til internettet med andre programmer?
Avatar billede Nesma Nybegynder
07. marts 2012 - 02:00 #2
Nej, jeg har slet ikke forbindelse igennem. Det der cdm, dernæst ipconfig hjælper heller ikke.
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 02:19 #3
#2 Hvilken udbyder har du? Har du en router/modem? Har du fælles internet? Har det virket før?
Avatar billede Nesma Nybegynder
07. marts 2012 - 02:48 #4
Bolignet? Bor på et kollegie - så det er vel fælles ejet? Nej, jeg bruger ikke et modem. Det er sat direkte til - uden 'mellemled'. Ja, det har virket på en låne bærbar. Jeg skulle ingenting gøre, men nu virker det bare ikke automatisk på min bærbar. Kan du tyde, hvad der evt kan skyldes dette??
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 05:47 #5
#4 Tjek følgende.
Browser > Funktioner > Internetinstillinger > Forbindelser - Er alt slået fra, samt proxyserver?
Oplys desuden hvilken browser-version og styresystem du bruger?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. marts 2012 - 08:43 #6
Hvis du åbner internet explorer og klikker på filer/file så kan du checke om der er flueben ud for work offline.

Hvis ja så skal det lige fjernes.

Dette opstår normalt hvis man surfer på nettet og man mister internet forbindelsen så kan den finde på at gå over og arbejde offline og så bruger den de Cashede internet sider etc. så den ikke bare skriver siden kan ike vises
Avatar billede Nesma Nybegynder
07. marts 2012 - 11:20 #7
@zoso: kan du evt skrive det på engelsk? Den er desværre indstillet på engelsk :-)

@Cyperspace: Det har jeg lige fået at vide, jeg skal gøre, af dem inde fra bolignet support. Men den vil ikke :( Når jeg fjerner fluebenet fra at være offline, hopper den automatisk tilbage til offline. Bolignet support siger at netværkskortet er muligvis ødelagt.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. marts 2012 - 13:58 #8
zoso>> beklager at jeg kom dig i forkøbet men jeg var lige inde og kigge på det her spm

åbn din Internet browser (Internet explorer)

klik på tools  - Internet options - connections - Lan connections

det er herinde han refererer til #5

du kan også prøve at finde modemmet og pille strømmen fra i et par minutter og så tilslutte igen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. marts 2012 - 09:16 #9
hvis der er firewall installeret på maskinen så prøv lige at slå den fra og gerne checke om den står til at blokere alle udgående forbindelser (block all outbound connections)
Avatar billede Nesma Nybegynder
13. marts 2012 - 22:31 #10
Hej allesammen.
- jeg har stadig det samme problem med computeren, men nu har jeg lånt en windows 7 home premium CD. Den vil jeg gerne have indstalleret, så den automatisk sletter Windows XP så jeg får netværk og mit cd-drev virker. Men hvordan sletter man Windows XP uden den orginale CD?
Avatar billede zoso Novice
14. marts 2012 - 02:10 #11
#10 Du behøver ikke den oprindelige Windows XP disk for slette Windows eller for at installere Windows 7.

Der er to forskellige muligheder når du skal installere en ny Windows-version.

1. Du kan beholde dine nuværende filer og data ved kun at installere Windows 7 istedet for dit nuværende styresystem.

2. Du kan formatere hele pc'en, således at alle data bliver slettet fra pc'en - dette sker under en brugerdefineret installation af Windows 7.

For at installere Windows 7, indsætter du Windows 7 disken i dit CD/DVD-ROM drev, hvorefter du enten starter installation fra skrivebordet eller ved genstart af pc'en

Her er to guides, som kan hjælpe dig igennem din Windows 7 installation.

Denne guide omhandler fuld håndtering af opgradering fra Windows XP til Windows 7 - dette gælder bevaring af data og forberedelse.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

Denne guide er en virtuel guide, som viser dig hele forløbet i din Windows 7 installation.
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html
Avatar billede Nesma Nybegynder
14. marts 2012 - 10:17 #12
Tak for dit svar - men, men, mén

Jeg skal bare have hjælp til at slette Windows XP uden cd, førend det er gjort, vil min computer ikke tage imod Windows 7. Når jeg kommer CD'en i, dukker der et 'error' lignende tektsboks (det røde kryds)

Derfor er jeg nervøs for at cd-drevet slet ikke virker? Også er der andre der har sagt til mig, at både nettet og drevet vil virke efter at jeg har slettet XP - og installeret Windows 7.

PS: Har ingen filer opbevaret. Jeg har købt den brugt, hvor ejeren har renset den HELT. Desuden har hun slettet Vista og installeret XP. Men ja, jeg vil bare have hjælp til at slette programmet.
Avatar billede zoso Novice
14. marts 2012 - 15:08 #13
#12 Her er en guide til hvordan du gør.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Create-and-format-a-hard-disk-partition
Vær opmærksom på, at ved formatering slettes alle data.