Avatar billede molet Nybegynder
06. marts 2012 - 23:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Data importeret til Excel

Jeg skal importere række tal til excel, tallet kommer som en tekst, der starter med et +, dette giver en fejlmelding. I tallet er decimaltegnet et punktum, det betyder at jeg ikke kan regne på det. Er der nogen indstillinger jeg kan ændre, så tallet kommer direkte ind som en værdi. Jeg kan sagtens ændre det efterfølgende, men jeg vil gerne undgå formler.
Avatar billede ae03 Novice
07. marts 2012 - 08:00 #1
Jeg er ikke sikker på, hvad du kan gøre med + i forbindelse med importen. Kan du ikke fjerne det med en søg-erstat "+" til "" inden importen? Hvis det er en txt- eller csv-fil er det ikke det store problem i Notepad.
Du kan selvfølgelig bruge samme løsning ift. punktum/komma, men det duer ikke, hvis du har tusindtalsseparatorer i tallene. I så fald skal du gå ind i Excel-Indstillinger under Avanceret og ændre indstillingerne for decimal- og tusindtalsseparator.
Formentlig står den p.t. til at bruge systemseparator, og du skal så i stedet angive . som decimalseparator og , som tusindtalsseparator.
Når du har importeret data kan du ændre det tilbage igen, og så ændres det også i den importerede fil.
Avatar billede Thorp Praktikant
07. marts 2012 - 08:01 #2
Hvis du anvender Guiden Tekstimport til at hente dine data, så kan du specificere, hvordan tal importeres - herunder ændre decimalseparator.

Alt det kræver er at din fil ender på *.txt

DATA - Hent eksterne data Fra tekst og Guiden opstartes

I Guiden's step 3 kan du specificere talimport - under avanceret.