Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 09:18 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kodning i Excel regneark

Jeg har lavet en Ferie/fraværsoversigt i et regneark, hvor symboler som F, X, K og O indsættes i cellerne dagligt ud for hver medarbejder (på samme vandrette linie)alt efter om medarbejderen er på henholdsvis Ferie, Flex, Kursus eller Rejser. Spørgsmålet lyder derfor: HVORDAN KODER JEG AKKUMULERINGEN AF DE FORSKELLIGE BOGSTAVER, NÅR MAN ØNSKER DE FORSKELLIGE KATEGORIER SUMMERET HVER MÅNED?
Hilsen
CBM
06. marts 2012 - 09:29 #1
=TÆL.HVIS(D1:D31;"F")
=TÆL.HVIS(D1:D31;"X")
osv....
Avatar billede boro23 Forsker
06. marts 2012 - 09:34 #2
Du skal bruge tæl.hvis formlen, har oploadet et eks.

http://gratisupload.dk/vis/675225/
Avatar billede boro23 Forsker
06. marts 2012 - 09:36 #3
Ups, du kom mig i forkøbet erikjuul, sådan er det når man ikke får siden opdateret inden svar
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 09:40 #4
Hej erikjuul
Tak for dit svar.
Hvordan kan jeg oploade regnearket, så du kan se det og hvor kodningen skal indsættes?
06. marts 2012 - 10:26 #5
Du indtaster de viste formler, der hvor du vil have vist summen af hhv. F, X, K, O.
06. marts 2012 - 10:27 #6
Hvis man ikke selv har et sted at uploade filer, bruger de fleste her vist http://gratisupload.dk/
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 10:41 #7
Tak - det fungerer
Hvordan lukker jeg for spørgsmålet og giver dig point?
06. marts 2012 - 11:05 #8
"Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem."

Kopieret fra FAQ'en:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 12:56 #9
Tak for dit svar. Det vil jeg gerne gøre, men har lige et tillægsspørgsmål relateret til mit første spørgsmål, som lyder: =TÆL.HVIS(B4:AE4;"F") i denne formel angiver rersultatet også et 0, hvis der ingen værdi er.
Jeg vil MEGET gerne have, at du ændrer formlen til KUN at registrere værdier >0
06. marts 2012 - 13:17 #10
=HVIS(TÆL.HVIS(B4:AE4;"F")>0;TÆL.HVIS(B4:AE4;"F");"")

eller slå visning af 0-værdier fra under Indstillinger.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 13:29 #11
Når jeg sætter din formel ind i cellen, viser den #####.
Cellen skulle gerne stå helt tom
06. marts 2012 - 14:49 #12
##### er typisk et tegn på, at resultatet ikke kan vises i cellen. Prøv at udvide bredden på kolonnen, og se hvad der står i cellen.

Formlen fungerer fint her.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 14:52 #13
Jo - men der skulle jo slet ikke stå noget!!!
Den skulle være tom.
06. marts 2012 - 15:17 #14
Så tjek at formlen er korrekt indtastet, hvis du ikke vil afsløre hvad der står i cellen.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. marts 2012 - 15:31 #15
Der havde indsneget sig en fejl (fra min side).
Nu fungerer det helt perfekt.
Mange tak
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
31. marts 2012 - 08:46 #16
Hvordan giver jeg point til svaret?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 10:08 #17
Her er en lille film som viser hvordan du lukker spørgsmålet: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Husk at det er svaret fra erikjuul du skal acceptere, og ikke dit eget svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 16:32 #18
cbm1939 >> Hmmmm, og så gjorde du lige det modsatte af hvad jeg skrev til dig.

Nemlig accepterede dit eget svar, så du tog pointene tilbage.....
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
31. marts 2012 - 16:44 #19
Jeg vil give erikjuul mine point, men det eneste sted, hvor der var mulighed for at acceptere et svar, var mit eget.
Jeg kan godt se fejlen, men er der ikke en mulighed for efterfølgende at give erikjuul de 60 point?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 16:49 #20
Nej, det var ikke det eneste sted du kunne acceptere et svar.

erikjuul havde sendt et svar til accept i indlæg nr. 5

Nu kan du oprette et nyt spørgsmål med point til erikjuul, ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/951917
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
31. marts 2012 - 17:12 #21
Spørgsmål og 60 point til erikjuul:
Kan man i en HVIS-sætning indsætte en ekstra hvis-sætning.
Kan du give et eksempel såfremt det er muligt?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 17:23 #22
Du skal stadig oprette et nyt spørgsmål med point, som jeg skrev før.
Du kan ikke give point her, da dette spørgsmål er lukket.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 20:55 #23
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 11:13 #24
Hej..

syndes du skal kikke på dette super system,
www.firmaplan.dk  er sikker på det er den hjælp du mangler.

Mvh Jan Jensen