Avatar billede anderswoot Nybegynder
06. marts 2012 - 09:09 Der er 5 kommentarer

asus gtx 580 = sort skærm.

som overskriften lyder, så får mit gfx min skærm til at gå i dvale/strøm besparelse når jeg starter windows 7 pro op. jeg havde tidligere et tv tilsluttet maskinen, hvilket virket fint, indtil den pludselig syntes mit tv skulle være sort, så jeg genstartede og problemet kom. sort skærm når jeg starter windows 7 op, jeg ser logoét men lige den rammer skrivebordet går den ned (altså når den skal bruge grafikkort driveren) så jeg kunne hurtig se at det var nok gfx driveren, så jeg startede op i fejlsikret tilstand, fjernet driveren. og walla jeg kunne nu starte windows op normalt. jeg ville så installer driveren forny, og ja wupti problemet kom igen. så jeg gjorde det så igen, og hentede den nye driver fra nvidia af. same problem. jeg har nu formateret min computer og er så blank at det halve kunne være nok. det hjalp INTET og formatere den. mit grafikkort skulle da meget gerne ikke være defekt.

men det er det eneste jeg kunne se :S

jeg bruger min fladskærm LG 23" 120hz 3d ready. havde kun tvét tilsluttet i ca. 2 timer.

når den starter op, fungere den altså fint indtil gfx skal til og arbejde (driveren)

jeg ville sætte stor ris på evt forslag :)

jeg ved det ikke er opløsningen eller noget i den dur og skærmen fungere fint da jeg tilsluttet den min bærbar, så den er også udelukket.

da jeg brugt tvét var det via HDMI, og så prøvede jeg min LG skærm igen. og der brugt jeg både DVI og HDMI stik.

min status er pt nu: jeg står med en computer med windows 7 pro uden nogen driver overhovedet, og har ikke mulighed for at hente nye drivere uden at få installeret netværkskortet.
Avatar billede anderswoot Nybegynder
06. marts 2012 - 11:33 #1
ingen som har nogle idéer? :/
Avatar billede Jensen DK Novice
06. marts 2012 - 12:25 #2
Kan du ikke prøve at indstalere en ældre driver?
Avatar billede anderswoot Nybegynder
06. marts 2012 - 13:25 #3
jeg har prøvet med både den driver som fulgte med computeren, og så den helt nye nvidia.

intet hjalp. heller ikke da jeg formateret computer nada.

det er jo så der jeg er bange for mit gfx er defekt :/ hvilket jeg synes bare lyder fuldstændig hen i vejret. har nærmest aldrig hørt om det før.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. marts 2012 - 07:02 #4
Kortet kan godt være defekt, kan du få mulighed til at prøve det i en anden PC. måske en kammerat har en der kan bruges.
Avatar billede minischitt Nybegynder
07. marts 2012 - 11:08 #5
prøv at hente de originale drivere der hørte til den bærbare da du købte den