Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
05. marts 2012 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål om skat, moms osv.

Hej

Jeg er lidt i tvivl om nogle ting, og jeg tror det er nemmest at forklare med et eksempel.

Jeg har planer om at oprette en hjemmeside, hvor jeg sælger hjemmesider og lignende. Det er mest som hobby og noget, jeg laver i fritiden, men jeg vil selvfølgelig få penge ud af det.
Indtjeningen skal selvfølgelig opgives til SKAT - men skal man opkræve moms, og skal jeg oprette et firma med CVR osv...?

Er helt ny indenfor det her ;)

Vh
Avatar billede ndifil Nybegynder
05. marts 2012 - 22:32 #1
Du skal først momsregistreres hvis du har en omsætning over kr. 50.000,- om året, men indtægterne skal opgives som B indtegt og det betales der skat af.
Der kan opkræves moms hvis du er moms registreret til gengæld kan du også trække momsen fra ved indkøb der er relateres til din omsætning.
CVR numret får du når du bliver moms registreret.
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 22:51 #2
Et sted hvor du kan læse/ søge lidt mere er:
http://www.amino.dk/

Når du så kommer dertil hvor du vil have et billigt moms/ faktura program online. Så er der det her:
http://www.e-moms.dk/
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
05. marts 2012 - 23:12 #3
Mange tak, jeg når slet ikke op på sådan en indtægt (50.000) endnu, da det bare er hobby.

Hvad vil det sige, at det skal opgives som B-indtægt? Er det ikke bare, at man opgiver det på TastSelv?
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:16 #4
jo
Avatar billede ndifil Nybegynder
05. marts 2012 - 23:49 #5
Så glem alt om at blive moms registreret, det giver kun en masse regnskab.
men gem dokumentation på det du laver, ellers risikere du at skat skønner hvor meget du har omsat for.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
06. marts 2012 - 14:14 #6
Okay ;)
Men så må jeg vel godt bare gøre, så jeg får pengene via bankoverførsel, ikke?

(og hvis nogle af jer ønsker point, så skriv et svar - ellers er den her lukket. Jeg takker mange gange :) )
Avatar billede ndifil Nybegynder
06. marts 2012 - 14:31 #7
Opret en konto du kun bruger til det, så er det til at styre hvad der kommer ind og hvad du hæver privat.
Held og lykke med det
/ Finn.
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 15:00 #8
Kontakt bakken. Og få oprettet en:
forretningskonto.

Og kun fra denne køre du alt hvad der vedr. dit firma.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
06. marts 2012 - 15:14 #9
Okay, det gør jeg. Tak for hjælpen ;)

Jeg ved ikke engang om jeg kommer til at sælge noget, men vil hellere være på den sikre side... :-)

Hmm... I får bare 100 p hver ;)