Avatar billede Sp3ctrum26 Nybegynder
05. marts 2012 - 16:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

streaming fra pc til tv..

Hej allesammen..

Jeg vil gerne have fat i en dims som kan gøre så jeg kan streame en film trådløst fra pc til tv, men så jeg stadig kan bruge min pc til noget andet i mellemtiden..  jeg ved det findes, endda i HD men jeg ved ikke hvad det hedder.. nogen har der ved det?? hilsen Morten
Avatar billede Minit55 Nybegynder
05. marts 2012 - 16:52 #1
Kommer an på hvad du har af tv og hvordan dine ting er sat i netværket. Jeg kan streame direkte fra PCsharemanger, til min pc ved at vælge fra mapper, gennem menu på tv. Og jeg kan stadig lave andet på pc. Det er noget indbygget i samsung tv som vist nok er førende på dette markede. Det bygger på at tv bliver en netværks enhed og dermed kan man dele på netværk.
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 17:46 #2
Minit55 vil skyde på dit er tilsluttet via kabel?

Du får nok ikke noget godt resultat med at forsøge dig med trådløs streaming osv, og slet ikke i HD.

Har streamet en del til tv via kabel, men der er hele tiden noget der kan galt, såsom codec m.m.

Så min løsning er blevet til jeg har anskaffet mig en mediaboks hvortil jeg streamer tingene igennem netværket.
Denne har så også indbygget harddisk hvis man har brug for dette i stedet. Eller lige vil tage boksen med på ferie.
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 18:14 #3
Et langt HDMI stik burde vel kunne klare det. Hvis ud trykker Windowstast+P kan du vælge muligheden "Udvid". Derved er der film på den ene skærm (tv'et) imens du kan lave noget andet på pcskærmen.
Avatar billede Sp3ctrum26 Nybegynder
05. marts 2012 - 18:43 #4
Minit55..

jeg kender godt til det du nævner der, men mit samsung tv er ikke helt nyt nok.. så derfor skal jeg bruge en boks som kan hente filmene fra min pc via wifi og vise dem på mit tv.. men den skal kunne spille så mange fil formater som muligt..
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 19:09 #5
Glem det. Rent overførelses mæssigt igennem trådløst vil det tage en krig.

Jeg har selv en Ac Ryan ACR-PV73100 inde ved tvét:
http://www.playonhd.com/dk/

Og denne er sat med hdmi til mit tv. Og film m.m. trækker jeg igennem netværket med powerlines fra d-link (Vigtigt. Det skal være dem der kører 500 Mbps):
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197391859670&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197375845405&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Bruger det til direkte stream fra min Nas server (Som er en ds 211, http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS211&lang=dan ).

Men det kører også igennem disse powerlines.

Men direkte overførelse til Ac ryan eller for den sags skyld til min computer fra Nas det kører det ikke hurtigt. Max 5-7 MB/s. Og det er selv om både Nas, router, powerlines og pc understøtter 10, 100, 1000 MBit/Sek

Du kan også trække det det hele igennem  HDMI som #3 siger. F.eks. det her:
http://www.guloggratis.dk/elektronik/andet/annonce/14482113-dvihdmi-kabel-stereo-phono-rca-min
Avatar billede Sp3ctrum26 Nybegynder
05. marts 2012 - 19:15 #6
Kimtheman..

nej, boksen skal ikke hente filmen, den skal streame den fra min pc..
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 19:30 #7
Ja og til det siger jeg Glem det! Det får du ikke noget godt resultat ud af og slet ikke i HD.
Avatar billede minithue Nybegynder
05. marts 2012 - 22:16 #8
vil mene at en kablet ps3 og tvversity skulle klare opgaven fint
Avatar billede Minit55 Nybegynder
05. marts 2012 - 22:23 #9
Okay.. Jeg har kigget på mange forskellige løsninger. Og som Kimtheman rigtigt nok siger er selve tv kablet men det er også der udstyret står og derfor har jeg intet problem. Ud over dette køre vi også fiber løsning så har måske også mindre begræsninger. Ja og så en Dir825  router der køre spitzen.! håber du kan finde en løsning der passer ;)
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 22:47 #10
Fiber løsning har vel ikke noget at gøre med ens hjemmenetværk.
Avatar billede kimtheman Novice
15. maj 2012 - 18:46 #11
Sidder godt nok på min iPhone, så det kan være der er noget jeg ikke lige har bemærket. Men hvad var det lige det hjalp i det svar siden han fik de point?
Avatar billede Sp3ctrum26 Nybegynder
15. maj 2012 - 18:56 #12
Han var den eneste der havde skrevet et svar, de andre er blot kommentare og kan derfor ikke tildeles point..
Avatar billede kimtheman Novice
15. maj 2012 - 19:34 #13
Det er fint nok.
Normalt plejer man bare bede dem man vil give point om at ligge et svar.