Avatar billede opps Praktikant
04. marts 2012 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iMac bluetooth problem

Hej.

Jeg har dummet mig meget groft.. Jeg har en iMac (2006) og en MacBook Pro (2009).
Til dem har jeg Apples trådløse mus og tastatur. Da jeg ikke kan bruge de to enheder på begge mine mac på samme tid, slukker jeg bluetooth på den enhed jeg ikke bruger, og i iMac'ens tilfælde slår jeg det til igen vha skærmdeling.

MEN! Jeg er kommet til at genstarte iMac'en vha skærmdelingen, og nu kan jeg ikke styre den, da bluetooth er slået fra, og jeg ikke kan få fat i den gennem skærmdeling.

Nogen idéer til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2012 - 21:36 #1
Få fat i en USB mus og fix problemet.
Avatar billede opps Praktikant
04. marts 2012 - 21:39 #2
Har en USB mus, men jeg har kode på min bruger. Har desværre ikke et USB keyboard. Andre muligheder?
Avatar billede opps Praktikant
04. marts 2012 - 21:40 #3
Ups.. Det var ikke ment som et svar..
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 22:00 #4
#2 Anskaf dig et keyboard med understøttelsen af PS/2 eller USB.
Avatar billede opps Praktikant
04. marts 2012 - 22:11 #5
Er der ikke andre muligheder? :/
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 22:52 #6
#5 Jo, du er heldig. Gør følgende.

Indsæt din OS X installations-cd og genstart. Efter opstart, vælg UTILITIES > RESET PASSWORD. Vælg et nyt password, login og aktivér din bluetooth.
Avatar billede opps Praktikant
04. marts 2012 - 23:27 #7
#6 Tusind tak! Smid et svar :)

Til folk der i fremtiden har samme problem:

I OSX Lion skal man gøre som zoso siger, men starte terminalen i stedet for og skrive "resetpassword"
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 23:45 #8
/zoso
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 23:56 #9
Blot en tilføjelse.
#6 Er til OS X 1.4.

Hvis du kører OS X 1.5, skal du gøre følgende.
Genstart, tryk COMMAND + S. Ved prompt, skriv

fsck -fy

mount -uw /

launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.DirectoryServices.plist

dscl . -passwd /Users/UserName newpassword

Dit password er nu nulstillet og du kan login.