Avatar billede ulf Nybegynder
06. august 2001 - 23:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skjule path i adresselinjen!

Hej,

Kan det lade sig gøre via php at skjule path\'en/stien til kaldte dokumenter i browserens adresselinje?

Hvis jeg f.eks. har domænet www.domæne.dk og laver et link på mit web-sted til dokumentet oversigt.php, vil stien i adresselinjen normalt se sådan ud: www.domæne.dk/oversigt.php.

Men jeg ville gerne have at adresselinjen hele tiden konsekvent kun viste mit domæne, altså blot www.domæne.dk.

Kan dette lade sig gøre???

På forhånd tak...

Ulf
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
06. august 2001 - 23:13 #1
Øhm jeg ved at det koster noget hos azero at få et fast domæne navn *tror jeg nok de kalder det* om man kan lave det i php ved jeg ikke rigtigt!
Avatar billede astalavista Nybegynder
06. august 2001 - 23:14 #2
at lave det i en frame ville være en mulighed.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
06. august 2001 - 23:15 #3
men efter min mening ikke så pænt!
Avatar billede blood Nybegynder
06. august 2001 - 23:17 #4
Det kan ikke laves i php men det kan laves i html :o)

Den side du har nu som heder noget med index.*** ændre du til dingamleindexside.php (*g*)

Så laver en ny index.htm side og indsætter dette i filen og gemmer det

<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"100%,*\" COLS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"dingamleindexside.php\" SCROLLING=\"yes\" NORESIZE>
</FRAMESET>

Og din adresse vil forblive www.domæne.dk
Avatar billede astalavista Nybegynder
06. august 2001 - 23:17 #5
svar.
Avatar billede blood Nybegynder
06. august 2001 - 23:18 #6
martin1000ben >> Man kan ikke se den ligger i en frame
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. august 2001 - 23:32 #7
Frames sutter generelt! Hvor mange store sider ser du bruger frames?? Ikke særligt mange!
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
06. august 2001 - 23:36 #8
nej idag er SSL kommet frem og hjælper med at vedligholde 1000 sider med bare en enkel lille central fil ligesom en CSS fil gjorde/gør
Avatar billede razor Nybegynder
06. august 2001 - 23:43 #9
SSL ? - det er du helt sikker på ?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. august 2001 - 23:48 #10
SSL == server side lang. måske?? Selvopfundet forkortelse, martin? ;-)
Avatar billede razor Nybegynder
07. august 2001 - 00:00 #11
i min verden er SSL - Secure Sockets Layer - En måde at sikre HTTP-connections på v. kryptering. Jeg tror han mener SSI - Server Side Includes :)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
07. august 2001 - 00:10 #12
Far more likely!
Avatar billede bromer Nybegynder
07. august 2001 - 02:45 #13
PHP -> Pretty Heavy Privacy..hmm... eller hvad!!
Avatar billede ulf Nybegynder
07. august 2001 - 09:12 #14
Blood> Tak for tippet, men det må sku kunne laves via serveren - jeg forhører mig ved min udbyder.

v/Ulf
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
07. august 2001 - 20:40 #15
Oops... ja sæfølig mente jeg SSI ;o)
Sorry
Avatar billede razor Nybegynder
07. august 2001 - 22:01 #16
alle ved da at PHP står for \"People Hates Perl\"
Avatar billede blood Nybegynder
08. august 2001 - 21:44 #17
razor >> *g*

Og Asp står for

DANM Microsoft suker!!!!

*g*