Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
03. marts 2012 - 19:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet på trods af at jeg har ip adresse

Min pc vil ikke gå på nettet selv om den har ip adresse.
IP:            192.168.10.106
Undernetmaske: 255.255.0.0
Gate:          192.168.10.1

Jeg har en pc mere på samme netværk og den vil gerne på nettet og har samme konfiguration men selvfølgelig 101 til sidst i IP.

Hvad kan der være galt?????

Har prøvet både med kabel og wifi
Avatar billede raw_did Nybegynder
03. marts 2012 - 20:23 #1
det virker umiddelbart som et problem fra din netudbyders side. Prøv at ringe derind og høre, hvad de har og sige, du kan ganskevist ikke ringe før mandag, men so what...
håber det hjalp
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. marts 2012 - 22:19 #2
Tror ikke umiddelbart det er din udbyder der er problemet - men det kan aldrig skade at ringe (de har ofte gode bud på hvad problemet så er).

Sidder begge pc'ere bag din egen eller udbyderens router? og hvilken udbyder er der tale om. Hvilke dns server indstillinger har pc'erne?
Avatar billede minischitt Nybegynder
03. marts 2012 - 22:28 #3
Lyder som du lider uner vistas "networkcard update" den har jeg også bøvlet med.

1. find ud af hvilket netværkskort du har.
2. gå til en ven og hent driverne til det (hvis netværkskortet er onboard, ligger de på den dvd du fik med da du købte kortet) og læg dem på en USB pind eller CD/DVD
3. afinstaller de gamle drivere til netkortet (højreklik "denne computer" --> enhedshåndtering ---> egenskaber ----> tryk på det lille kryds til venstre for "netværkskort" ----> øjreklik på enheden (der kommer frem lige under det lille kryds og vælg "fjern"
4. du kan nu installere de nye drivere, (hvis de ligger på den DVD du fik med dit bundkort, skal du bare sætte den i og installere derfra) genstarte computeren og dit netværk skulle gerne fungere igen.

håber det hjalp, god weekend :-)
Avatar billede minischitt Nybegynder
03. marts 2012 - 22:29 #4
for at finde ud af hvilket netkort du har:

(højreklik "denne computer" --> enhedshåndtering ---> egenskaber ----> tryk på det lille kryds til venstre for "netværkskort"
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
04. marts 2012 - 00:31 #5
jeg har fundet noget virus på computeren og har  fået slettet det meste. Jeg slukkede computeren ved at holde on/off knappen inde så computeren slukkede uden at windoes lukkede computeren for ikke at de resterende filer skulle kunne blive kativeret igen.
Næste skridt er at jeg vil starte computeren op i DOS med diskette og derved slette de sidste filer da de var låst i windows.
Med dette må ske i morgen :)
Gonat
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
04. marts 2012 - 00:32 #6
og hvis dette ikke virker så skal jeg prøve det med at inst driver til netværkskort igen....
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. juni 2012 - 13:42 #7
Problemet blev løst ved at ligge ny driver ind til netkort eller virus killer. Er ikke helt sikker på hvilken en af delene der gjorde at jeg igen kunne komme på nettet.