Avatar billede patrickreck Nybegynder
03. marts 2012 - 18:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af lampe

Hejsa.
Jeg er igang med at sætte en lampe til, men det gider bare ikke at fungere.
Jeg har 4 stik i væggen - M1, M2/L, N og et rundt tegn (se vedhæftet)
Billederne vedhæftet viser hvordan jeg har sat det til. Håber i kan hjælpe.
Mvh. Patrick

Stik i væggen: http://billedeupload.dk/images/SCQne.jpg
Stik fra lampe: http://billedeupload.dk/images/zvHh8.jpg (de lyse ledninger kommer fra fatningen pæren sidder i)
Avatar billede cloud-user Nybegynder
03. marts 2012 - 18:26 #1
Hejsa.

Det ser umiddelbart rigtigt ud, men prøv at sætte den brune ledning på M2. og tjek at ledninger sidder ordenligt fast i klemrækken.

Obs. vær lige opmærksom at der godt kan være fast 230V i M2, men det er yderst sjældent man laver det efterhånden :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2012 - 22:30 #2
#1
Du gætter kun, så lad venligst være med at lægge det som svar.
Husk det næste gang.

patrickreck>
Sikker på pæren er ok?
Avatar billede cloud-user Nybegynder
04. marts 2012 - 09:46 #3
Øh ja, det afhænger jo selvfølgelig hvordan ham der har lavet installationen har forbundet det. Kan jo ikke være sikker på hvordan det er lavet da,hver elektriker har hver deres måde at afslutte en installation  i lampested., ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2012 - 15:39 #4
Få fat i en polsøger. Det kan være der ikke engang er hul igennem!