Avatar billede it-noerden Nybegynder
02. marts 2012 - 17:33 Der er 12 kommentarer

Counter strike source dedicated server

Hej,

Jeg har for nyligt lavet en helt ny Counter strike source dedicated server men da jeg prøvede at port forward gik jeg lidt i stå... Jeg vidste ikke hvilke porte der skulle forwardes og jeg vidste ikke hvad en omdirigerings port er...
http://i39.tinypic.com/a3mfc1.png Nogen der ved hvad der skal skrives de forskellige steder? (Altså med portene... Jeg ved godt alt det andet...)
Avatar billede KHHP Juniormester
02. marts 2012 - 17:39 #1
Du kan finde det på portforward.com. Men mener at det første er port 1200, det næste er port 3389, derefter port 4379 til 4380 og til sidst 27000 til 27050.
Men tjek lige portforward.com under router list, hvor du finder din router. der står det beskrevet hvordan du skal gøre og hvilke porte du skal bruge
Avatar billede it-noerden Nybegynder
02. marts 2012 - 17:43 #2
#1 Min router er ikke på portforward.com. Det er en router fra TDC som åbenbart ikke har noget navn... Har kigget på TDC's hjemmeside og på selve routeren men intet navn
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709
Link til routeren
Avatar billede KHHP Juniormester
02. marts 2012 - 18:00 #3
Ok. Så skal du gøre sådan her:
Du skal lave 4 portforwards.
Først fra 1200 til port 1200
derefter fra port 3478 til port 3478
derefter fra port 4379 til port 4380
til sidst fra port 27000 til port 27050.
Skal du have statestikker på din server skal du også lave fra prot 27500 til port 27500.
Håber det hjalp
Avatar billede it-noerden Nybegynder
02. marts 2012 - 18:31 #4
#3 Er det UDP eller TCP og hvad skal jeg gøre med omdirigerings porten?
Avatar billede KHHP Juniormester
03. marts 2012 - 09:55 #5
Du skal gøre det for begge, men hvis du kan vælge det, ellers laver du bare hver port forward to gange, en på TCP og en på UDP. Hvis det ikke lykkes, så skal du sætte det til UDP, da det er adgang ude fra internettet, og TCP er fra det lokale netværk.
Avatar billede it-noerden Nybegynder
03. marts 2012 - 10:02 #6
#5 hvad skal jeg gøre med omdirigerings porten?
Avatar billede KHHP Juniormester
03. marts 2012 - 12:01 #7
Det ved jeg ikke helt. Den funktion har jeg aldrig set før, men tror bare at du skal prøve at skrive det samme som i "Til port"
Avatar billede it-noerden Nybegynder
04. marts 2012 - 17:31 #8
Det virker ikke... Desværre... Når mine venner prøver at joine min server skriver den enten "Server is not responding" eller "Failed connection after 4 retries" hvad skal jeg gøre?
Avatar billede KHHP Juniormester
04. marts 2012 - 19:00 #9
Da er jeg også lidt blank, fordi jeg aldrig har prøvet at bruge TDC router før. Men det er umiddelbart noget med den omdirigeringsport. Sådan som dit screenshot ser ud, så kan den åbenbart kun forwarde en port af gangen, og det betyder at du skal gennemgå processen en del gange, men prøv at ændre omdirigeringsporten på 27000-27050 til 27015, da det er standard-porten til CS:S.
Avatar billede bilbodog Nybegynder
25. juni 2012 - 17:48 #10
Hey it-noerden! Jeg kan dog hjælpe dem med dette problem. Men det kommer meget an på hvordan De vil have det. De kan bare åbne 8 porte. Disse 8 porte skal hedde:

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 27000
Til Port: 27050
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 27000
Til Port: 27050
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 1200
Til Port: 1200
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 1200
Til Port: 1200
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 3478
Til Port: 3478
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 3478
Til Port: 3478
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 4379
Til Port: 4380
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 4379
Til Port: 4380
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Disse 8 porte vil dog åbne alle disse porte:
1200, 3478, 4379 og 4380. Den første port vil åbne helt fra 27000 "til" 27050. Det vil altså sige den vil åbne 27000, 27001, 27002 osv. helt op til 27050! Dette kan medføre nogle det kan lagge din Server med et program kaldt ATT Booter, da jeg ikke helt ved om Valve har fået fikset det, men advare dem bare lige inden De gør noget! Ellers bliver det en længere historie! Hvis De vil undgå denne form for bug/error eller glitch er De mere end velkommen til at kontakte mig!

Email: casperpvp@gmail.com
Steam: bilbodog
Skype: bilbodog2
Avatar billede bilbodog Nybegynder
25. juni 2012 - 17:48 #11
Hey it-noerden! Jeg kan dog hjælpe dem med dette problem. Men det kommer meget an på hvordan De vil have det. De kan bare åbne 8 porte. Disse 8 porte skal hedde:

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 27000
Til Port: 27050
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 27000
Til Port: 27050
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 1200
Til Port: 1200
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 1200
Til Port: 1200
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 3478
Til Port: 3478
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 3478
Til Port: 3478
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 4379
Til Port: 4380
Protokol: TCP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Server Navn: [Bestemmer De selv]
Regel Aktiveret: Ja
Fra Port: 4379
Til Port: 4380
Protokol: UDP
Omdirigerings Port: 0
Lokal IP adresse/Værtsnavn: [Deres lokale IP adresse]

Disse 8 porte vil dog åbne alle disse porte:
1200, 3478, 4379 og 4380. Den første port vil åbne helt fra 27000 "til" 27050. Det vil altså sige den vil åbne 27000, 27001, 27002 osv. helt op til 27050! Dette kan medføre nogle det kan lagge din Server med et program kaldt ATT Booter, da jeg ikke helt ved om Valve har fået fikset det, men advare dem bare lige inden De gør noget! Ellers bliver det en længere historie! Hvis De vil undgå denne form for bug/error eller glitch er De mere end velkommen til at kontakte mig!

Email: casperpvp@gmail.com
Steam: bilbodog
Skype: bilbodog2
Avatar billede bilbodog Nybegynder
25. juni 2012 - 17:51 #12
By The Way:

Hvis de vil være så venlig at oprette et nyt spørgsmål angående hvad en 'Omdirigerings Port' er og hvad den gør. Så vil jeg beskrive den bedst muligt!