Avatar billede random Nybegynder
02. marts 2012 - 08:13 Der er 7 kommentarer

Solceller og solcelleanlæg

Hej, jeg ser foråret komme og dermed solen. Defor går jeg og tænker på om jeg skal have nogle solceller på mit tag, så jeg kan blive selvforsynende med strøm og dermed co2 neutral.

Både godt for pengepungen og klimaet :)

Er der nogen derude (der har fået installeret solceller) der har nogel gode/dårlige oplevelser som I vil dele med mig?
Avatar billede finb Ekspert
02. marts 2012 - 08:33 #1
Nogle solceller har vandkøling for bedre funktion, hvor du så bruger kølevandet som varmt vand = bonus.
Mvh finb
Avatar billede random Nybegynder
02. marts 2012 - 08:41 #2
Har læst lidt om at vandkøling af solceller er en noget mere bekostlig affære, så det er ikke noget for mig, men ellers tak for forslaget, altid rart at vide at det er en mulighed :)
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 08:43 #3
Jeg har gode erfaringer - rigtig gode
Avatar billede random Nybegynder
02. marts 2012 - 10:42 #4
Har lige Googlet "solcelleanlæg på taget" og har fundet et firma der hedder Rasolar (http://www.rasolar.dk) der ser meget fornuftigt ud synes jeg - så jeg prøver lige at få en af deres konsulenter ud og få et tilbud derfra.

Er stadig meget interesseret i at høre fra jer der har fået installeret. Ser det godt ud på huset? Bruger i så NUL kr. på strøm de næste 30 år - eller hvordan er det?
Avatar billede babyworm Nybegynder
25. april 2012 - 09:06 #5
Jeg har også rigtig gode erfaringer med solceller.. Jeg har brugt elfirmaet LTECH til det. De er sindsyg dygtige og ved hvad de har med at gøre.. Jeg har fået installeret et 6kW anlæg på taget, og fået installeret en inverter med webserver i, således jeg kan følge med i hvor meget og hvornår mit anlæg producerer strøm :-) Det er helt fantastisk og følge med i.

I får linket til deres side her, hvis der er andre der kunne være nysgerrige.. :)
http://www.ltech.dk/solceller.html
Avatar billede greenel Nybegynder
10. september 2013 - 09:20 #6
Her kun gode erfaringer. stod i samme situation som dig og vidste heller intet om solcelleanlæg. Jeg tog kontakt med http://www.greenmatch.dk/ som skaffede mig 3 tilbud hvor jeg bare kunne vælge og vrage som jeg havde lyst. Det eneste jeg sagde var hvor stort et areal jeg gerne ville have dækket og ellers så fyrede jeg bare løs med spørgsmål - indtil jeg synes jeg havde styr nok på det og gerne ville investere i et solcelleanlæg.

det er nok en af de bedste investeringer jeg har foretaget.

Mvh

Greenel
Avatar billede Kast20 Seniormester
27. maj 2015 - 18:50 #7
Hej - ved ikke om du har fundet en løsning men jeg havde heller ikke voldsomt meget forstand på solceller så ringede til flere forhandlere for at høre hvad de kunne anbefale. Efter et utal af opkald frem og tilbage, valgte vi i sidste ende et solcelleanlæg fra http://solcellespecialisten.dk. Dog nok mest fordi vi havde læst en test af solceller, hvor SunPower havde den højeste ydelse. Vi har sidenhen været godt tilfreds med produktet og også den rådgivning vi fik undervejs fra solcellespecialisten.