Avatar billede jeppe02 Nybegynder
01. marts 2012 - 17:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet fejler på tilfældige tidspunkter

Hej.
Jeg har et problem med mit trådløse internet, jeg skulle mene det er sat ordentligt op og jeg kan i mange tilfælde også bruge det. Dog sker der pludselig det at forbindelsen forsvinder, eller dvs jeg er stadig på nettet og den har ikke nødvendigvis det gule udråbstegn over "wireless network". Jeg synes jeg har prøvet alt og med to forskellige routere. Jeg har prøvet at google mig lidt frem og tilbage men har ikke nogen ide om hvor jeg skal angribe problemet fra mere så håber i kan hjælpe.

Jeg ved godt jeg ikke giver særlig meget information som i kan løse problemet men spørg løs hvis der er noget information der mangler.

Mvh Jeppe
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
01. marts 2012 - 17:46 #1
skal måske lige tilføje at når jeg siger jeg stadig er på nettet så mener jeg mit netværk. Jeg kan ikke finde noget vha browseren.
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 00:32 #2
Hvad kanal kører det på. Og hvor mange andre trådløse netværk er der i dine omgivelser og hvad kanler kører de på?
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
02. marts 2012 - 12:49 #3
Da jeg bor på et kollegie er der ret mange andre trådløse netværk, jeg har dog boet her i 1.5 år og det er først her for en måneds tid siden det er blevet et problem.
Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage med frekvens og kanal uden det store held. Pt står det på 8 - 2,447GHZ
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 13:26 #4
Bruger du Iphone kan du hente og køre:
Wifi Analyzer

Ellers læs og hent her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
02. marts 2012 - 14:37 #5
Er android mand.. ;)
men har lige opdaget af nu her hvor det trådløse net ikke virker på min bærbare virker det faktisk på min telefon. Så jeg tænker lidt på om det kan være en indstilling på den bærbare.
Dog skal det siges at når jeg er i skole har jeg ikke nogen problemer med det trådløse net. Er lettere forvirret ;)
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 15:12 #6
Nej din telefon og trådløs net har ikke noget at gøre med hinanden.

Det har kun betydning hvis det er ip telefon og det er selve internettet der ikke virker mere. Men det er jo ikke tilfældet fordi det netop kun er dit trådløse net der svigter. Så følg guiden fra tdc.
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
02. marts 2012 - 15:22 #7
det jeg mente var at jeg godt kunne bruge internettet på min smartphone ved at køre over mit trådløse internet. ;)
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 18:37 #8
Ja okay men den bruger du nok ikke konstant/ i længere tid så du når opdage udfaldet.

Så prøv at følg tdc guide for at se hvad kanaler de forskellige kører på. For dette kan være med til at drille på det trådløse hvis for mange bruger samme kanal.
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
03. marts 2012 - 15:51 #9
Nej det er rigtigt nok. Dog synes jeg stadig det er mærkeligt hvis jeg kan bruge telefonen samtidig med den bærbare er tilsluttet og har fuld styrke men ikke virker. Jeg har prøvet testen men virker ikke rigtig.
Avatar billede kimtheman Novice
03. marts 2012 - 17:39 #10
tja hvis du ikke vil scanne dine omgivelser, er der jo ikke meget andet man kan sige, end det er din pc´s netkort.

Så opdatere drivers til dette.

Øhhh hvilken del af testen virker ikke? Du henter programmet, installere det. Og kører det. Og så skulle du gerne kunne se dit network.
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
04. marts 2012 - 09:26 #11
testen virker skam fint, det løser bare ikke problemet. Prøver at opdatere drivere :)
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2012 - 11:52 #12
Jamen hvad kanaler kører de andre på i forhold til dig?
Avatar billede jeppe02 Nybegynder
08. marts 2012 - 20:56 #13
driver opdateret og ser på nuværende tidspunkt ud til at have løst problemet. Tak for det tip :-)
Avatar billede kimtheman Novice
08. marts 2012 - 22:45 #14
Jamen så får du da et svar så du kan komme af med point.