Avatar billede madsk80 Nybegynder
01. marts 2012 - 00:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd problem med Razer Banshee USB headset

Mit problem er følgende;
Når jeg starter Windows op er headsettet (HS) registreret og sat som standard. Men så går der max to minutter så mister HS forbindelsen til PC'en. Og jeg er nød til at tage det ud af USB porten og sætte det igen. Men så sker det samme igen og igen og igen.

HS er updateret med nyeste firmware. Det er cirka otte måneder gammelt og har virket perfekt indtil nu... Det sker også under Itunes, spil, WMP, alt.

Så er der nogen der har samme problem med dette headset eller er det simpelthen bare defekt? Proshop tager 500,-kr i test-gebyr hvis der ikke er noget i vejen med det. Det ville jeg helst undgå at betale.
Avatar billede zoso Novice
01. marts 2012 - 00:17 #1
Husk altid at skrive hvilket styresystem du kører?

Har du installeret driver til headsetet?
Avatar billede madsk80 Nybegynder
01. marts 2012 - 21:11 #2
Jeg har Windows Vista 32bit.
Headset er pt installeret med Windows driver.
Den driver som man kan downloade på Razers hjemmeside
Er bare et stykke ligegyldigt StarCraft 2 software som kan styre
Lyset i headsettet og nogle forskellige presets equalizers.
Desuden virker headsettet heller ikke med det. Det er
Samme problem.
Avatar billede zoso Novice
01. marts 2012 - 21:58 #3
Prøv at installere dit headset forfra og brug produktets egen driver.

Hent den her.
http://dl.razerzone.com/drivers/StarcraftII/win/Razer_StarCraft_II_Driver_v1.02.exe
Avatar billede madsk80 Nybegynder
01. marts 2012 - 22:13 #4
Det har jeg prøvet tyve gange efterhånden....
Avatar billede zoso Novice
02. marts 2012 - 02:19 #5
#4 Husk at afinstallere alt inden du begynder på en ny installation.

Hvis det hypotetisk ikke er headsetet som er i stykker, må det jo være pc'en. Det kan derfor være USB-porten som fejler eller driverne til USB-porten - det er ikke til at vide med sikkerhed.

Tjek om headsetet fungerer uden det oplyste problem på en anden pc - hvis ikke er det headsetet som den er gal med.
Avatar billede madsk80 Nybegynder
04. marts 2012 - 21:57 #6
Okay headset virker umiddelbart fint på min brors pc. Vi testede det i ti minutter uden probs. Så jeg tog det med hjem igen og spillede musik i Itunes og der gik omkring 6-7 minutter så slukkede headsettet igen. Jeg tjekkede enhedshåndtering og nu kommer der fejlkode 10 - enheden kan ikke starte. Hvordan løser jeg det? Det eneste jeg kan mistænke er hvis Windows-Update har hentet og installeret nogle opdateringer som konflikter lige pludseligt...
Avatar billede zoso Novice
05. marts 2012 - 14:31 #7
#6 Tjek om headsetet dukker op i Kontrolpanel > Hardware og lyd > Lyd?
Oplys desuden venligst din pc's mærke og model.
Avatar billede madsk80 Nybegynder
05. marts 2012 - 18:10 #8
Min pc er en HP Pavillion M9180.SC

Headsettet virker altid når PC er startet op eller genstartet. Og bliver registreret alle de steder det skal. Men når jeg bruger det f***** det up...

Jeg har prøvet at system gendanne til en tidligere dato før en masse windowsopdateringer, men det hjalp heller ikke....,
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 03:49 #9
#8 Fandt denne hotfix til din pc. "Dette hotfix til Windows Vista løser problemet med, at en enhed tilsluttet en USB-port ikke bliver registreret, når den aktivers efter dvale." (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=pv-70940-1&cc=dk&dlc=da&lc=da&os=2093&product=3667442&sw_lang=)
Det kunne være årsagen, men tjek også lige i enhedshåndtering om dine USB-controllers fungerer.

Direkte link til downloading af hotfix.
http://ftp.hp.com/pub/softlib/software10/COL28611/pv-70940-1/sp37333.exe
Avatar billede madsk80 Nybegynder
09. marts 2012 - 22:50 #10
Det hjalp ikke. Jeg har osse hentet alt fra HPs support hjemmeside som jeg har kunne finde. Dvs. diverse opdateringer til drivere osv. Det skægge er bare at min alm. højtalere som osse er USB, de virker uden problemer.
Avatar billede madsk80 Nybegynder
31. juli 2012 - 15:18 #11
Jeg har solgt headsettet og købt et andet med ledning, minijacks. F*** det Razer-lård :)