Avatar billede ripley Nybegynder
29. februar 2012 - 09:31 Der er 5 kommentarer

Tvinge IE i 8 document mode

Jeg har noget kode med relative DIV'er, der flipper I IE7.

Vores kunder kører tvungen IE8 MED kompatibilitetsvisning, dvs. de kører sådan set med IE7 document mode.

Kan jeg overstyre en browser, der er sat sådan op? Med meta-tags eller andet?
Avatar billede keysersoze Guru
29. februar 2012 - 09:35 #1
http://www.alistapart.com/articles/beyonddoctype

Men mon ikke det relativt let kunne løses med korrekt kode - som udgangspunkt er de fleste uhensigtsmæssige ting i IE7 nyere standarder som fx runde hjørner.
Avatar billede ripley Nybegynder
29. februar 2012 - 09:43 #2
Det kan man diskutere.
Jeg validerer altid med W3C og er meget hys med at overholde standarder - men i det her tilfælde er jeg nødt til at have en div med relativ position og det er ikke første gang jeg oplever, at IE7 har svært ved at håndtere det.

Derfor er spørgsmålet ikke om min kode er korrekt - men om jeg kan tvinge browseren i IE8 mode.
Avatar billede keysersoze Guru
29. februar 2012 - 09:50 #3
valid kode er ikke nødvendigvis lig med god kode - god kode er til gengæld altid valid. Relativ position bør nu også kunne spille i IE7. Men korrekt - det er måske en helt anden diskution.

De muligheder du har er hvad der er beskrevet i artiklen.
Avatar billede ripley Nybegynder
04. marts 2012 - 12:10 #4
keysersoze: du har så ganske ret, men jeg skulle mene jeg ved en ting eller to om valid, god kode :-)

Jeg har læst artiklen og fik lidt styr på tingene, selvom det ikke løste problemet. Men lad os lukke spørgsmålet - skriver du et svar
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2012 - 12:25 #5
Virkede hverken meta eller header-information? Hvis det ikke kom til at virke så ingen point til mig.