Avatar billede CecilieBA Nybegynder
28. februar 2012 - 20:51 Der er 11 kommentarer

Computer

Hej eksperter. :-)

Jeg har et problem med min computer.
Efter jeg har tændt den og har brugt den i 15-20 minutter, går den i stå og vil ikke noget som helst! Den bliver ved med at sige "svarer ikke", og den arbejder og arbejder. Jeg kan ikke trykke på noget som helst. Den er gået fuldstændig i hak.
Jeg er overhovedet ikke computer"nørd", så at sige, så hvis I kan skære det så meget ud i pap som muligt, ville det være skønt!
Jeg håber inderligt at bare én af jer kan hjælpe mig.
Tak på forhånd.

Cecilie
Avatar billede zoso Novice
28. februar 2012 - 21:03 #1
Husk altid at skrive hvilket styresystem du kører.

Du skriver at den ikke svarer - er dette når du browser på internettet?
Avatar billede CecilieBA Nybegynder
28. februar 2012 - 21:45 #2
Jeg kører Windows 7.

Det er ikke altid når jeg inde på selve internettet, men oftest når jeg kører et eller andet der har brug for netværk, f.eks. Spotify.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 22:15 #3
Hej,
Er det hver gang du bruger computeren. Og altid efter 15-20 minutter?
Og hvis du bare spiller et spil på computeren. Eller skriver i words eller andet sker det så også?

Eller er det kun når du bruger browseren (internettet)

Så det kan være browseren der hænger (tilføjelsesprogrammer), eller godt med snavs på pc. Eller en defekt ramblock
Avatar billede CecilieBA Nybegynder
29. februar 2012 - 10:10 #4
Det er hver gang jeg bruger den og nogle gange er det efter længere tid det sker.

Det sker også når jeg skriver i Word, men ofte når jeg browser.
Jeg har lige fået renset min computer, fordi jeg troede det var det der var galt, men det var det ikke.
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 12:41 #5
Hvis den kan gå i stå any given time, uanset hvad du har åbnet eller bruger den til, så skal du nok overveje om det er dine RAM der fryser.. RAM er computerens lagrede hukommelse, der bruges til at åbne programmer osv..
Min gamle computer gjorde det nemlig også på et tidspunkt alt for ofte og jeg fik så sendt den ind til der hvor jeg købte den og fik sat nye RAM i..

Jeg vil råde dig til at prøve at gå til en fagmand med det..
Der kan du helt sikkert få tjekket det og det er ikke så dyrt som man skulle tro, så længe du ikke går til nogen som expert eller el-giganten eller sån nogle steder. Tag hellere de lidt mindre it-specialforretninger. (medmindre du har garanti selvf)
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 12:41 #6
Prøv at tage den ene ramblock ud. Og virker det ikke, så tag den anden ud og sæt den første i igen (det kræver selvfølgelig der er 2 i)
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 12:43 #7
ja #5 netop som jeg skriver i #3 "Eller en defekt ramblock"
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 12:58 #8
#7 Nu skal hun jo så også lige huske at slukke computeren og tage strøm fra, INDEN hun tager en block ud :P
Men som jeg siger, når det er en tøs der ingen forstand har på computer, så er det nok hurtigst, bedst og nemmest at gå til fagmand :)
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 13:02 #9
tja det ved jeg nu ikke.
Hvis man har modet på det såååå

Hvordan lærte vi andre det!

Men ja hvis hun vil have andre til det og er fra fyn så kan hun jo bare ringe til mig, hahaha
Avatar billede CecilieBA Nybegynder
29. februar 2012 - 21:54 #10
Det må være det der er galt så. Det sker på forskellige tidspunkter. Nogle gange efter 10 minutter, andre gange kan der gå flere timer!

Haha, jeg bor desværre i Sønderjylland, men tak for tilbuddet!

Jeg tror at jeg tager det til en fagmand eller i hvert fald en computer ekspert. Tør slet ikke at begynde på noget selv.
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 21:56 #11
np og held og lykke