Avatar billede yohanna Nybegynder
28. februar 2012 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vagtplan

Jeg skal lave en vagtplan og vil gerne have exel til at udskive en overskuelig vagtplan
Min plan er:
Ark 1
Vagtplanen
Række 1: mødetider Kolonne a: 6 B: 6.30 c: 7 osv
række 2: om man møder Kolonne a: (blank) b: a c: a osv.... u: 16
a = om man er på arbejde
Altså man møder kl. 6.30 og længere henne slutter man kl. 16
Nu skal jeg så i ark 2 have den til at vise mødetidpunkt og sluttidspunkt ikke tiderne imellem...
Det vil sige Mødetid skal være det mindste og slut det største
Hvad formel er bedst?
Avatar billede yohanna Nybegynder
28. februar 2012 - 14:57 #1
i række 2 under kolonne u skal der ikke stå 16 men a :-)
Avatar billede sus82 Nybegynder
28. februar 2012 - 15:33 #2
Øhhh

Kan du ikke skrive det igen, på en helt ny måde. Det er svært at forstå hvad det er du vil.

Hilsen Sus82
Avatar billede yohanna Nybegynder
28. februar 2012 - 18:17 #3
Vagtplanen ligger i ark 1
Række 1 indeholder arbejdstiderne. Det er forskellige arbejdstider i forhold til personer.
Række 2 og frem, indeholder hvem der er på arbejde i de pågældende tidspunkter
I ark 2 vil jeg lave en kort oversigt der viser deres arbejdstider.
EKS
Ark 1
kolonne:  a    b    c    d    e
række 1:  6  6.30  7  7.30  8  osv
Række 2:
Navn  1              a  a    a  osv
Navn 2    a    a    a  a    a  osv

ARK 2
        mødetid  sluttid
Navn 1    ??        ??
Det er her den skal finde kolonne c og sætte ind fordi der i række 2 er sat a ind og så skal den finde slut klokkeslettet
hvis man så ændrer mødetiden for eks navn 2 så behøver man ikke ændre flere steder....
Avatar billede sus82 Nybegynder
28. februar 2012 - 23:42 #4
Det er stadig svært at forstå din opstilling.

Du skriver:

Række 2:
Navn  1              a  a    a  osv
Navn 2    a    a    a  a    a  osv

For det første har du to navne i samme række. Jeg går ud fra at a'erne skal stå for de timer vedkommende er på arbejde, dvs at navn 1 møder en time senere end navn 2. Burde navn 2 ikke være i række 3?

Er humlen ikke, slet og ret, at du vil finde tidspunktet for det første og det sidste a. og udfra alle de navne der er ansat.

Det sidste er også lidt mystisk:

"hvis man så ændrer mødetiden for eks navn 2 så behøver man ikke ændre flere steder.."

Hilsen Sus82
Avatar billede sus82 Nybegynder
29. februar 2012 - 00:26 #5
Hvis jeg har forstået dig ret, kan du lave en ekstra "kasse" med betingelser i ark 1.

Godt langt ud i kolonnerne i række 2; skriver du: =HVIS(A2="a";A1;"")
Derefter hiver du i fyldhåndtaget til højre, så du får lige så mange kolonner som der er halve timer på en arbejdsdag. Derefter kopierer du ned, så det svarer til antallet af modarbejdere. udfra hver række kan du så finde mindste og største tal. Hvis din "kasse" (eller matrix), går fra x til as, så skal den hedde: =MINDSTE(X2:AS2;1)
Og STØRSTE(X2:AS2;1)

Klip eventuelt de her 2 celler og sæt dem ind i ark2

Hilsen

Sus82
Avatar billede sus82 Nybegynder
29. februar 2012 - 11:08 #6
OOps rettelse

Glemte et dollars tegn

HVIS(A2="a";A1;"") Skal ændres til

HVIS(A2="a";A$1;"")
Avatar billede yohanna Nybegynder
19. marts 2012 - 20:52 #7
Hej Sus82
Tusind tak for tippet :-)
Det virker

Hilsen Rikke
Avatar billede yohanna Nybegynder
13. april 2012 - 08:32 #8
Afsluttet
Avatar billede yohanna Nybegynder
25. april 2012 - 16:24 #9
Nu jeg stødt ind i et andet problem men i samme vagtplan.
Jeg har vagtplanen
Arbejdstid række 1
        kol a kol b kol c kol d kol e
ræk 1          6.00  6.30  7.00  7.30
ræk 2    navn  bø    bø    a    a
ræk 3    navn  lo    lo  adm  adm

        mødetid  sluttid
Navn 1    ??        ??
Jeg skal finde mødetiden selv om der står bø, a, lo eller adm og sluttiden. Jeg lavede hvis og den virkede men kun når jeg brugte a ikke hvis f.eks. personen er i børneafd. først og sende adm
MEN den skal heller ikke tælle hvis der f.eks står syg eller ferie.
Er der et andet opslag jeg kan bruge