Avatar billede willads Nybegynder
28. februar 2012 - 09:45 Der er 5 kommentarer

AOC 2436 Skærm der viser forkerte farver

Hej,
Jeg har købt en ny skærm - AOC 2436, den er sat til en bærbar computer igennem en docking station. Da jeg installerede den, hentede en driver, virkede den helt fin, næste gang jeg tændte computeren, viste den helt forkerte farver. Grøn var til neongrøn, mennesker jeg så på youtube var helt røde i hovedet osv.

Jeg har prøvet at installere en ny driver igen, men kan slet ikke få noget til at fungere.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. februar 2012 - 09:52 #1
Min erfaring med farve problem(er)/farvenuance problem(er)er at det tit skyltes at skærmkablet enten sidder løst/forkert eller at selve kablet er defekt.

Jeg vil ikke udelukke andre fejl men 8 ud af 10 gange er det ovenstående
Avatar billede willads Nybegynder
28. februar 2012 - 10:29 #2
Det er en helt ny skærm og jeg har prøvet at se kabelet efter og kan ikke umiddelbart se nogen fejl med det.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. marts 2012 - 14:35 #3
er skærmen eller kablet placeret ved siden at noget magnetisk? f.eks. en højtaler/forstærker ogl. dette kan godt påvirke farverne
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. marts 2012 - 14:37 #4
#3 hvis nej så prøv alligevel om muligt at skifte kabel (kabel fejl er ikke altid synlige) eller skal den måske forbi forhandleren til rep/check
Avatar billede willads Nybegynder
14. marts 2012 - 12:30 #5
Hverken skærm eller kabel er placeret op af noget magnetisk.

Jeg koblede skræmen til en anden bærbar, hvor den viste farver helt som den skulle. Tog den så tilbage til min computer og der var farverne forkerte igen. Det må være en indstilling eller et eller andet, som jeg ikke har sat korrekt.