Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
28. februar 2012 - 08:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beskytte et excelark

Hej Eksperter,

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor excel ikke vil beskytte alle celler i et givent ark men kun nogle på trods af, at alle celler er markeret med Locked, hvorefter Protect sheet funktionen er benyttet. Der er en lille gruppe af celler som af en eller anden grund ikke er beskyttet - hvorfor? Alle celler, som jeg ser det har samme indstillinger.

I arket skal man kun kunne klikke på en celle, ikke andet. Arket får værdier fra andre ark - kan det være forklaringen?

Endnu engang tak for hjælpen

Vh Moretn
Avatar billede store-morten Ekspert
28. februar 2012 - 08:30 #1
Prøv at højre klik på firkanten til venstre for A, oven for 1.
Vælg 'Formater celler' --> 'Beskyttelse' Her skal der være flueben i 'Låst'
Beskyt Ark, Gem og Luk.
Åben igen, Vælg 'Formater celler' --> 'Beskyttelse' Her skal der være flueben i 'Låst' (Ikke nedtonet)

Hvis det er OK, Lås din celle op, Beskyt, Gem og Luk.

Hvis ikke OK, kan det evt. være en makro der låser op?
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
01. marts 2012 - 17:02 #2
Tak for svar men det var uden held. Der er ingen makro i arket så der ligger problemet heller ikke.

Det er lidt mærkeligt at en gruppe celler eksemplvis D9 til G14 er ulåste men har samme presets som resten af arket, og resten af arket er låst.

Vh Morten
Avatar billede store-morten Ekspert
01. marts 2012 - 17:26 #3
Du er velkommen til at sende arket på E-mail
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
08. marts 2012 - 16:55 #4
Hej Store-morten,

jeg løste problemet ved at lave et nyt ark. Beklager jeg ikke har fået svaret tilbage før nu.

Vh Morten
Avatar billede store-morten Ekspert
11. marts 2012 - 14:55 #5
Godt du fandt ud af det ;-) Tak for meldingen.

Så mangler du bare at lukke spørgsmålet.
Du lægge selv et svar og acceptere dette.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
15. marts 2012 - 08:28 #6
svar