Avatar billede rasnier Nybegynder
27. februar 2012 - 14:18 Der er 1 løsning

Problem med Asus 1005ha BIOS

Hej Eksperten.
[PROBLEMSTILLING & FORSØGTE LØSNINGER]
Jeg sidder med en 1005HA Asus bærbar, som jeg har nogle problemer med.
På et tidspunkt kunne jeg pludselig ikke starte maskinen - eller det vil sige, den bootede bios, men kom aldrig ind i windows. Hvis jeg slukkede den på knap, og tændte den igen, bootede den ikke bios igen men gik bare direkte til "sort skærm med blinkende streg"
For at få maskinen til at boote bios igen, har jeg været nødt til at hive strømstik ud og tage batteri ud, for at sætte det i igen, og så går det forfra igen.(skal siges, at første gang efter strøm var taget helt fra den, stoppede den op ved "VÆlg standart konfiguration - F2, BIOS setup - F1)

Efter at have kørt fdisk via Ultimatebootcd, har jeg fundet ud af at partitionen på harddisken der sad i komputeren var kollapset(Bios kunne godt finde harddisk, men den skrev det som "RAW" filsystem)
Jeg skiftede derfor harddisken i den, og installerede windows derpå fra ny.
Situationen er således den at computeren stadig laver "F1, F2" tricket første gang jeg starter den op, efter den enten har været normal slukket, Dvale, eller Strøm helt taget fra. Når jeg så har været inde i bios og ændre harddisk-typen til IDE, booter den derefter fint på partionen, men det er et problem at man skal ind over bios og ændre for at køre windows.
Da jeg skiftede Harddisken, så det ikke ud til at der var batteri på bundkort, og jeg har prøvet at opdatere bios - uden held.

[SPØRGSMÅL]
Er der nogen af jer der har et bud på hvad der er galt, og hvordan jeg kan løse det?

Med venlig hilsen
Rasnier
Avatar billede rasnier Nybegynder
08. marts 2012 - 08:06 #1
Fandt selv løsning, & BIOS fejl rep.