Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
27. februar 2012 - 09:18 Der er 6 kommentarer

Windows safe mode fryser

Hej derude

Til at starte med vil jeg godt sige. Jeg ved godt jeg har et åbent spørgsmål åbent. Men da jeg er igang med at teste de svar jeg har fået. Har jeg pt. sat spørgsmålet på pause.

Jeg har en computer som under opstart bare viser sort skærm. Der hvor windows iconet normalt ville være med teksten windows starter.

Jeg har prøvet via windows safe mode at starte computeren. Men computeren fryser når jeg vælger opstarts mode i menuen.

Hvad kan dette skyldes?

MVH Christian
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. februar 2012 - 09:38 #1
har du prøvet at vælge den der hedder "use last known good konfiguration" (F8)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
27. februar 2012 - 09:44 #2
Ja, den fryser bare. :/
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
27. februar 2012 - 10:21 #3
Hvis jeg vælger windows safe mode with network. Så fryser den ved en fil som hedder JGOGO.sys som lægger i sys32/drivers
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2012 - 16:27 #4
Har du en windows cd, kan du tjekke disken for fejl med chkdsk, og også tjekke dine systemfiler at de er ok.
Du starter op og vælger repair fra starten af. Inde på den sorte skærm med kommandoprompt kan du så skrive:
sfc /scannow
Behold cd i medens den fornyet evt dårlige systemfiler.
Det samme med når du skal tjekke selve disken. Her skriver du:
chkdsk C: /f /r (husk mellemrum)
Avatar billede johnnybp Juniormester
27. februar 2012 - 17:45 #5
Hvis du har har mulighed for at komme på nettet (ven, nabo, aller andre) kan du prøve at downloade og brænde CD'er med
a) windows recovery (kan erstatte manglende opstarts filer)
b) Active boot disk - Starter PC'en fra et operativsystem på disken, og du har så mulighed for at se og redigere filer på PC'en. Ubuntu (linux) på CD kan også bruges.
De 2 første er tidsbegrænsede demoer Ubuntu er gratis.
Held og lykke
PS - Jeg har aldrig oplevet at windows repair disk kan reparere noget, men har ofte måtte gå den tunge vej og geninstallere windows.
Skaden kan skyldes virus, så hvis det lykkes at starte op med netværk, så få maskinen scannet (Housecall fra Trend er ganske effektiv)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 08:11 #6
Hvad endte denne med?