Avatar billede Anjabanja4 Nybegynder
26. februar 2012 - 12:33 Der er 4 kommentarer

Xtern både til MAC og Windows

Halløjsa..
Jeg har min xtern, som jeg gerne vil kunne bruge både til min windows computer & min MAC pro.
Har fået mig læst frem til at man skal formatere den, men er lidt på bar bund? :-D

Er der en mulighed for at kunne installere noget på den, som gør at den kan bruges på begge?
Det syntes jeg nemlig også at jeg læste mig frem til på et tidspunkt..

Helst gerne noget gratis ;-)

Nogle der kan hjælpe med det?
Avatar billede swiatecki Novice
26. februar 2012 - 12:40 #1
Hvis du henter ntfs-3g til din mac, og formaterer(google det) disken til NTFS via windows, så burde du være godt kørende.

Alternativt kan du formatere til FAT32, og så kan begge enheder skrive og læse uden ekstra software - dog har FAT32 nogle begrænsinger når det kommer til størrelsen af de enkelte filer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. februar 2012 - 12:45 #2
Formater den til exFAT.
Det format forstår både Windows og OS X, der er ingen begrænsninger af filstørrelsen og du skal ikke installere yderligere drivere eller programmer

Læs her:
http://kortlink.dk/applesprite/am5q
Avatar billede Anjabanja4 Nybegynder
26. februar 2012 - 14:14 #3
Hvordan formatere jeg den? :-D
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. februar 2012 - 14:21 #4
Læs vejledningen i linket.