Avatar billede jaller95 Nybegynder
25. februar 2012 - 15:48 Der er 6 kommentarer

Brænding af AVCHD-video (.MTS)

Hej derude.

Har været på ferie og har fået filmeet mig lidt her og der, skal nu brædnde en dvd så mine forldre kan smide ´den i deres dvd maskine. selv vælge hvilken af de små film de vil se, alstså med start menu.

det er AVCHD-video (.MTS) format. hvad skal jeg bruge af brændeprogram? nu jeg gerne vil have "menu" og sådan.

Skal det være blue ray cder eller kan alm dvd+r skiver bruges??

Håber på Hjælp..!
Avatar billede frem-ad Professor
25. februar 2012 - 19:26 #1
Det er et lidt træls film format men nu er det jo det.
Normal når man brænder video ned på dvd af et andet format (eks. avi - mpeg4) så snakker vi om 2 programmer
1: ConvertXtoDVD er det bedste nem aldrig problemmer, men koster.
2: DVD Flick er noget mere omstændig, men kan stor set det samme og er gratis.

Men er ikke sikker på at nogle af dem kan konvertere direkte (men er ikke hel sikker), så jeg tror du er nød til og konvertere om først. Jeg kender dette program "format factory" dette kan gøre det. Men det her program skulle kunne klare det direkte efter hvad de selv skriver http://www.avs4you.com/AVS-Video-Converter.aspx?sct=inc&ct=google&cid=68&gclid=CPDn8bTeua4CFUgumAodP0oqOg

Dette program er lavet ren til at konvetere MTS  http://www.convertmtsfiles.com/mts_to_dvd_dk.html
Avatar billede frem-ad Professor
25. februar 2012 - 19:33 #2
Ellers læs dette det er nødagtig det du også spørger om  http://www.wondershare.com/dvd-burner/convert-avchd-to-dvd.html
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2012 - 20:04 #4
@jaller95.

Hvis filerne stammer fra et videokamera, burde der følge et program med, som kan klare det.

Og husk een ting: Blue ray kan ikke afspilles på en normal DVD-afspiller, så filerne skal ikke bare konverteres til et andet format, billedstørrelsen skal også laves om til et format, som dine forældres DVD-afspiller understøtter. Du skal f.eks også sikre dig, at dine forældres afspiller kan klare DVD+R og ikke kun DVD-R, hvis du vil brænde på DVD+R.
Avatar billede eiken Nybegynder
01. marts 2012 - 01:07 #5
Hvis du converter og brænder filerne til en dvd skal du huske at du maksimale kan få opløsning på 720 x 576.
Det er ikke ret godt sammenlignet med hvad MTS kan klare.
Avatar billede Shirly Tang Praktikant
09. oktober 2019 - 10:01 #6
Tip til evaluering af gratis dvd-kopisoftware
Hvad er den bedste gratis DVD-kopieringssoftware? Når vi vælger freeware til kopiering af DVD, er der nogle faktorer, der skal overvejes, stil (UI & design), kvalitet (stabilitet og outputkvalitet), hastighed, evne til at håndtere kopibeskyttelse, eftersalgsservice (kundeservice og teknisk support).

check gennemgang af Top Six Gratis DVD Copy Software til Windows 10/7
https://www.winxdvd.com/resource/top-3-free-dvd-copy.htm