Avatar billede onkelbt Nybegynder
24. februar 2012 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hovedkort starter 2 sekunder

Hej, Har netop installeret et nyt hovedkort i min pc, men når jeg prøver og starte den op, kører cpu viften i 2 sekunder og der kommer et lys fra hovedkortet og den slukker igen.
Har prøvt og koble alt fra, så der kun er strømforsyning koblet til hovedkortet. Er det kortet som ikke virker?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2012 - 21:06 #1
Og hvad mener du et hovedkort er?
Bundkort? Hvis ja, har du så husket afstandsstykker mellem kabinet og bundkort? Og tjekket at der ikke sidder nogen hvor der ikke er huller til skruer?
Avatar billede onkelbt Nybegynder
25. februar 2012 - 07:58 #2
Ja, bor i Norge der kalder man det et hovedkort.
Har tjekket afstandsstykker der skal ikke være noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. februar 2012 - 14:12 #3
Jo der skal være afstandsstykker, ellers kortslutter det, og man kan ikke starte sin pc.
Avatar billede onkelbt Nybegynder
26. februar 2012 - 15:59 #4
Ja, der er 9 stk. afstandsstykker. Kan det være psu, der er et blålys i psu`en som ikke virker. Men pcèn starter i 1-2 sek.
Avatar billede onkelbt Nybegynder
10. marts 2012 - 18:45 #5
ingen svar lukker