Avatar billede filipen Nybegynder
23. februar 2012 - 23:44 Der er 3 kommentarer

Komprimering af MOV filer

Hej med jer.

Er der nogen der kan fortælle mig et godt GRATIS program eller bare MEGET billigt program.

Det skal ændre typen og størrelsen fra mine mov filer til alt muligt andet der kan komme på nettet.

Lige nu har jeg mov filer der fylder 1,7 Gb, det vil facebook ikke tage imod, underligt ikke ;-)
Avatar billede gnoname Praktikant
24. februar 2012 - 00:31 #1
Du kan downloade Any Video Converter fra cnet.com (det mest populære gratis program af denne type de har liggende):

http://download.cnet.com/Any-Video-Converter/3000-2194_4-10661456.html?tag=dropDownForm;productListing;pop
Avatar billede filipen Nybegynder
24. februar 2012 - 00:58 #2
Dejligt det virker super godt.

Er der flere programmer komme i bare derude med forslag.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 01:09 #3
Du kan praktisk talt ikke komprimere media-filer.

Du kan konvertere dem til et andet format og dermed gøre dem mindre, i det du mindster informationer og opløsning.
Du kan også vælge at bruge et komprimeringsprogram, der som nævnt før ikke rigtigt kan komprimere filen, men de fleste komprimeringsprogrammer kan splitte filen op i mindre dele, som så kan samles af modtageren.

7-Zip er et godt gratis komprimeringsprogram.

Vælger du at konvertere bør du først undersøge hvilke formater du kan benytte hos dine distributionsudbydere, således at du ikke begynder at kigge på programmer, der alligevel ikke vil virke.