Avatar billede Wheemz Nybegynder
23. februar 2012 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Reboot af PC

Hejsa forum!

Jeg vil gerne lave en fuldkommen re-install af min PC.

Det er en Acer, så jeg har naturligvis ikke fået en boot CD med, men jeg kan dog gå ind i en menu når den starter op og på denne måde vælge at wipe alt der er og få en clean install.

Men nu er sagen bare, at jeg over tiden har installeret Windows 7 på den, og den er altså oprindeligt med Vista.

Så jeg ville lige høre, om det er fuldkommen sikkert at wipe alt på den. Kan jeg på nogen måde skade computeren? - Sagen er nemlig, at jeg ved et uheld er kommet til at installere Windows 7 på både C og D drevet (spørg mig ikke hvordan. Men jeg har det med at være uheldig med sådan noget her).

Håber at I kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2012 - 15:04 #1
husk endelig en sikkerhedskopi først - og lav en kontrol at sikkerhedskopien, så du er sikker på, at den kan læses.
Hent så en viruskontrol, og decrapifier
http://pcdecrapifier.com/download
Efter du har vendt tilbage til vista, så kør viruskontrol ind, og derefter decrapifier, der kan fjerne alt det 'gratis' skrammel, som fulgte med maskinen (prøveversioner osv).
Når vista er klar, så opgrader til win7 - indlæs dine programmer og din sikkerhedskopi.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2012 - 18:31 #2
Og Windows 7 har så slettet muligheden med at køre recovery programmet som man kan køre fra boot?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2012 - 18:45 #3
jeg har bare sikret mig, at hvis den vender tilabge til vista, så er det ikke en katastrofe - men den kan da være, at den reetablerer direkte i win7. Så går det hurtigere at få gang i.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 07:59 #4
Hvad endte denne med?