Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
22. februar 2012 - 12:20 Der er 6 kommentarer

Grafikkort

Jeg købte ny pc i sommerferien sidste år. Dens grafikkort er et Nvidia GT 540M med 2 gb dedikeret. Jeg syntes ikke den ydede nok så jeg chekede det, imens jeg spillede League of Legends (et ret krævende spil), og nede i start linje ved skrivebordet (ovre ved ikonerne) stod der ingen aktivitet i GPU'en. Hvad skal jeg gøre??

Sofus Christensen
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2012 - 12:23 #1
League of Legends er så ikke et krævende spil... Det kan jeg spil med 50-60 fps uden lagg med et dårligere grafikkort.

Har du da lagg i LoL med dit 540M?
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
22. februar 2012 - 12:32 #2
Ved mange laptops skal grafikkortet (altså det rigtige) slåes til.

F.eks. kører Asus med Intel HD grafik til alle alm. opgaver og kører ved siden af et grafikkort fra Nvidia med en "rigtig" GPU.
Det skal dog tilvælges i et indstillingsmenu.

Grunden til ovenstående er forholdsregler for strømbesparelse.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. februar 2012 - 12:52 #3
Har du sat computeren til max ydelse i batteri indstillinger? Hvad er det for en GPU aktivitets måler?
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
23. februar 2012 - 14:28 #4
Jeg troede at LoL var et krævende spil sp det kan være at det er der problemet ligger. Ja jeg har sat indstillingerne til at være så hvis den manglede kræfter så skulle den bare tage det. "GPU måleren" var bare et ikon nede i startbaren, hvor der stod ingen GPU aktivitet.
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 12:49 #5
Har du husket at installere driveren til grafikkortet? ^^
Avatar billede CRPSUPPORT Nybegynder
16. marts 2012 - 09:20 #6
Hej Sofus
Fik du løst dit problem?