Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
21. februar 2012 - 16:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SLI med gainward gtx 560 GS + club3d gtx 560 problem

hejsa herinde .. håber virkeligt at der sidder en der kan hjælpe mig her .. jeg har lige investeret i en gfx kort mere nemlig et club3d gtx 560 som jeg fik af vide sagtens skulle kunne køre sli med mit nuværende kort gainward gtx 560 Goldensample min config er

windows 7 ultimate x64 bit
termaltake toughpower 850W psu
asrock 990fx extreme4
phenom II 1100T x6
8GB ram
x-fi lyd

har husket at sætte broen på til SLI men når jeg installerer driverene til gfx så kommer den fint nok op og siger at jeg skal gå ind og sætte et V på inde i nvidia controlpanel så den rent faktisk kører sli .. og når jeg så gør det så bliver skærmen sort og så kommer der et billed frem der er i en vildt dårlig opløsning noget med 1024x768 og så viser den en besked om at nvidia controlpanel er holdt op med at virke og jeg lukker den så ned .. men hvis jeg vil prøve at starte controlpanel igen kommer den frem og siger at jeg ikke har nogen skærm tilsluttet til gfxkortet ???? .. hvis jeg går ind i enhedshåndtering så er der lige pludselig en gul trekant på club3d kortet og den skriver Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43) og der er ingen skærm installeret ... vildt underligt har prøvet at kigge lidt efter den fejlkode på google men er ikke blevet klogere af det :-(
jeg har prøvet gfx kortene hver for sig og der virker de fint nok jeg har prøvet at bytte rundt på kortene i sli men stadig det samme .. jeg har prøvet den nyeste driver + den nyeste beta driver + 3 af de næst ældste drivere ligemeget virker det .. hvad går der galt her ?? .. noget jeg har overset ? .. har kigget på bundkortet og det skulle understøtte sli
som sagt virker de fint lige når jeg har ins en ny driver af en slags og min opløsning er som den skal være .. men lige så snart jeg går i controlpanelet og slår SLI til så crasher controlpanelet eller hvad det er der går galt .. please der må være en der kan hjælpe ..

mvh

Luffe
Avatar billede quakerzz Nybegynder
21. februar 2012 - 17:52 #1
det er klart, de to kort kan ikke arbejde sammen.De to kort har det samme processor, men de ikke ens.
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
21. februar 2012 - 19:02 #2
hmm ok .. det er nu ikke den vilde forskel der er på dem imho .. men ok du har jo nok ret .. tror bare min søn får det i sin og så må jeg jo bare købe et magen til mit eget for at være på den sikre side :-)
hvis der altså ikke er andre der har nogle gode forslag til hvorfor de evt ikke skulle virke sammen .. jeg har spurgt på et computerværksted også hos fønixcomputer og han syntes sagtens de to kort skulle kunne arbejde sammen .. men ok det ser jo ikke sådan ud lige nu :-(
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
25. marts 2012 - 20:54 #3
ok