Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. februar 2012 - 11:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bundkort eller Cpu ?

min win köre med Win7 ( bärbar )

computeren slukker af sig selv. Jeg har oplevet det sker således :

spiller spil.
ser klip på youtube i full skärm.
imens den er igang med at updatere driver på min pc.
og ved bare alt surfe rundt på nettet med flere vinduer åben.

min cpu brug er på 60-80% altid.

Jeg har fundet nyt bundkort, men jeg ikke sikker på det er den det galt med.

er der metoder hvor jeg kan teste om hvor fejlen måske er ?

tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 12:13 #1
Har du hentet og installeret de seneste drivere til din pc?

Det kan være cpu, men 3 ud af 4 bruger i hvertfald grafikkort os, så det kunne lige så godt være den der evt bliver for varm?

Nu er det jo trodsalt en bærbar, men har du tjekket at der ikke er støv mm i cpuens blæser?
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. februar 2012 - 12:20 #2
den henter filerne, udpakker dem, når den skal installere slukker min pc bare död. BANG.

jeg har åbnet min pc og gjordt den ren 100%, 0 stöv.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. februar 2012 - 12:21 #3
hvordan kan jeg se om min grafikkort bliver varm ?. er der måder at teste på, så jeg kan sortere lidt i hvad der virker og hvad der ikke virker, måske et program der tester en del hardware af gangen ?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 12:26 #4
Programmet GPU-Z kan overvåge temp, i programmet går du ind under fanen sensors og klikker på log to file (Står nederst) og så kan du jo afprøve den lidt :)

Men vigtigst er faktisk og vide hvad idle temp er.. følgende kan den os fortælle under sensors..
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 12:33 #5
når en maskine genstarter pludselig er det ofte ram fejl og det skal du først udelukke

hirens har en ramtester

http://www.hiren.info/pages/bootcd

test den samtidig for spyware der også ligger på den

siw under sensors viser alle dine temps

http://siw.en.softonic.com/
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. februar 2012 - 12:39 #6
Jeg vil pröve det du skriver. Jeg vil svare igen her inde hvad jeg er kommet frem til.

det med ram fejl lyder interessant, kunne väre ''fedt'' hvis det ''bare '' var det hvis du ved hvad jeg mener.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. februar 2012 - 13:00 #7
kunne du fortälle hvad ramtester hedder ? der er par stykker hvor den tester memory, jeg ved ikke om den tänker på ram eller selve HDD eller måske noget andet.

meget go' side med masser tools på. tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 16:07 #8
det er meningen du skal brænde en bootbar cd med alle programmerne på
boot op på den og test ram

så er det udelukket

træk skyderen næsten ned

http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
05. oktober 2012 - 21:58 #9
svar
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
05. oktober 2012 - 21:59 #10
svar